Dziwna cisza nad wolnymi torami

Czy polskie koleje są gotowe na konkurencję? Pozornie tak, bo przecież w przypadku przewozów pasażerskich mamy przewoźników państwowych, samorządowych i nawet prywatnych. Ale jest to rynek wciąż bardzo mocno regulowany i o prawdziwą walkę o pasażera wciąż trudno. Ale ta sytuacja – w sumie komfortowa dla kluczowych graczy – nie potrwa długo. I trudno powiedzieć, jak bardzo zdają sobie z tego sprawę.

Publikacja: 18.06.2018 21:00

Dziwna cisza nad wolnymi torami

Foto: 123rf.com

Częściowo tak, stąd plany inwestycji w nowoczesny tabor, bez których coraz trudniej będzie zdobywać serca i portfele pasażerów. Oczywiście sporo na naszych torach już się zmieniło, ale skala potrzeb wciąż jest ogromna. Świadczą o tym zresztą kwoty, które padają w kontekście możliwych inwestycji taborowych, idące w miliardy złotych. Zyskają na tym także rodzimi producenci, do których trafi większość zamówień, co więcej, część finansowania tych zakupów zapewni Unia. Przynajmniej w tej materii perspektywy są obiecujące.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację