Reklama

Dziwna cisza nad wolnymi torami

Czy polskie koleje są gotowe na konkurencję? Pozornie tak, bo przecież w przypadku przewozów pasażerskich mamy przewoźników państwowych, samorządowych i nawet prywatnych. Ale jest to rynek wciąż bardzo mocno regulowany i o prawdziwą walkę o pasażera wciąż trudno. Ale ta sytuacja – w sumie komfortowa dla kluczowych graczy – nie potrwa długo. I trudno powiedzieć, jak bardzo zdają sobie z tego sprawę.

Publikacja: 18.06.2018 21:00

Dziwna cisza nad wolnymi torami

Foto: 123rf.com

Częściowo tak, stąd plany inwestycji w nowoczesny tabor, bez których coraz trudniej będzie zdobywać serca i portfele pasażerów. Oczywiście sporo na naszych torach już się zmieniło, ale skala potrzeb wciąż jest ogromna. Świadczą o tym zresztą kwoty, które padają w kontekście możliwych inwestycji taborowych, idące w miliardy złotych. Zyskają na tym także rodzimi producenci, do których trafi większość zamówień, co więcej, część finansowania tych zakupów zapewni Unia. Przynajmniej w tej materii perspektywy są obiecujące.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Reklama
Reklama