Szlaban dla przewoźników

Niespodziewanie wyrośliśmy w Unii Europejskiej na transportową potęgę.

Publikacja: 25.10.2018 21:00

Szlaban dla przewoźników

Foto: Adobe Stock

Cyfry mówią same za siebie – nasze firmy zdobyły blisko jedną czwartą wspólnotowego rynku transportowego, biorąc pod uwagę ilość przewożonych towarów. Jesteśmy liderem w kabotażowych przewozach na wewnętrznym rynku Wielkiej Brytanii, w naszych rękach jest też 1/5 ruchu pomiędzy Wyspami a kontynentem. Także dzięki unijnemu wsparciu flota naszych ciężarówek jest jedną z najmłodszych i najnowocześniejszych w Europie – w ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż ciężkich aut rosła w Polsce w tempie dwucyfrowym. Ale takie eldorado nie mogło trwać wiecznie. Problem w tym, że w nasze firmy może uderzyć jednocześnie tornado, trzęsienie ziemi, powodzie i śnieżna zamieć. Z jednym kataklizmem zapewne dałoby się uporać, niestety wygląda na to, że mamy do czynienia z fatalnym splotem wielu różnych zjawisk, bardzo niekorzystnych dla branży.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody