Zamożnych klientów nie brakuje

- Szukamy lokalizacji w Krakowie czy we Wrocławiu – zamożnych klientów jest coraz więcej w całym kraju - mówi Jerzy Mazgaj, właściciel Paradise Group i Alma Market

Publikacja: 26.06.2008 08:53

Prezes Mizgaj

Prezes Mizgaj

Foto: almamarket.pl

Rz: Luksusowe marki szturmują polski rynek. Możemy się spodziewać następnych?

Jerzy Mazgaj:

W ostatnich latach ich podejście do polskiego rynku zmieniło się diametralnie, widzą tkwiący tu potencjał. Dlatego dzisiaj otwieraniem sklepów w naszym kraju zainteresowana jest światowa czołówka, jak Chanel, Christian Dior czy Tom Ford. Z tą ostatnią marką już zresztą prowadzimy rozmowy.

Czy miejsce na takie sklepy jest głównie w Warszawie?

W stolicy wszyscy zaczynają, ale na tym już się nie kończy. Po dwóch latach od otwarcia warszawskiego sklepu Ermenegildo Zegna otworzyliśmy następny w Poznaniu, niedawno w tym mieście powstał też butik Burberry, a w przyszłym roku chcemy tam otworzyć Emporio Armani. Teraz szukamy lokalizacji w Krakowie czy we Wrocławiu – zamożnych klientów jest coraz więcej w całym kraju.

Dlaczego odzież takich marek w Polsce jest droższa niż w Europie Zachodniej?

Choćby wysokość stawek VAT zależnie od kraju daje różnicę w cenie. Poza tym np. kolekcje jesienne, z których sprzedażą ruszymy pod koniec wakacji, zamawiamy już na początku roku, a każdy widzi, jak wahają się kursy walutowe. Drożyzna jest nieco przesadzona, ponieważ centrale tych marek monitorują na bieżąco, co się sprzedaje, w jakich ilościach i za ile. W przypadku takich marek jak Burberry czy Emporio Armani firmy nie mogą sobie pozwolić na zbyt dużą rozpiętość cen, bo to część ich wizerunku.

Rz: Luksusowe marki szturmują polski rynek. Możemy się spodziewać następnych?

Jerzy Mazgaj:

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody