Reklama

Spec od sprzedaży

Nowy prezes Grupy Kolastyna. Jacek Szkurłat, wychowanek korporacji Procter & Gamble ma zadbać o poprawę rentowności pierwszej prywatnej firmy kosmetycznej na GPW

Publikacja: 22.07.2008 02:00

Jacek Szkurłat, prezes Grupy Kolastyna

Jacek Szkurłat, prezes Grupy Kolastyna

Foto: Rzeczpospolita

Z początkiem września 44-letni Jacek Szkurłat obejmie fotel prezesa giełdowej grupy Kolastyna. Będzie pierwszym człowiekiem z zewnątrz, który pokieruje firmą kosmetyczną założoną w latach 80. przez Urszulę Grzegorzewską. Jej syn Andrzej Grzegorzewski, w minioną sobotę złożył rezygnację z funkcji szefa Kolastyny, którą zarządzał przez ostatnie dziesięć lat. Na bazie niewielkiej rodzinnej firmy zbudował giełdową grupę kapitałową z 93 mln zł rocznych obrotów.

– Grupa potrzebuje doświadczonego prezesa, który będzie bardzo sprawny operacyjnie i zwiększy zyskowność firmy – mówi Andrzej Grzegorzewski. Kandydata na swego następcę szukał już od jakiegoś czasu. Jak podkreśla, liczy na wszechstronne doświadczenie Jacka Szkurłata, który pracował i w międzynarodowej korporacji i w prywatnym biznesie.

Kariera zawodowa Szkurłata potwierdza, że nowy szef Kolastyny nie boi się wyzwań. Nie tylko sportowych, choć zaczął właśnie od nich – podczas studiów w poznańskiej AWF. Zaraz potem zaczął pracę w Procter & Gamble, firmie znanej z tego, że stawia na system wewnętrznych awansów, sama kształci i „wychowuje” swych menedżerów (począwszy od uczestników studenckich praktyk).

Kulturą korporacyjną P&G nowy szef Kolastyny przesiąkał przez 12 lat. Startując ze stanowiska przedstawiciela handlowego, awansował z czasem na dyrektora sprzedaży, a następnie na dyrektora P&G w Chorwacji i Słowenii.

Regionalne doświadczenie przydało mu się w 2004 roku, gdy został wiceprezesem ds. handlowych tanich linii lotniczych Wizz Air i szefem Wizz Air Polska. Ostatnie trzy lata spędził w Spectra Services, firmie biznesmena Jerzego Staraka. Był tam m.in dyrektorem rozwoju strategicznego i dyrektorem sprzedaży w spółce Polpharma Biuro Handlowe, gdzie budował nowe struktury sprzedaży i dystrybucji.

Reklama
Reklama

To organizacyjno-handlowe doświadczenie przyda mu się na pewno w Kolastynie. Spółka podkreśla, że nowy prezes ma kontynuować dotychczasową strategię jej rozwoju, ale poprawiając rentowność operacyjną.

Sam na razie nie chce rozmawiać o swych planach. Ale byli współpracownicy wróżą mu sukces. – To bardzo skuteczny i skoncentrowany na biznesie profesjonalista – wspomina jeden z dawnych kolegów. Czas poza pracą poświęca rodzinie – żonie i dwójce dzieci.

Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Jaki będzie kolejny kryzys gospodarczy?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama