Rz: Polski rynek piwa po latach szybkiego rozwoju wszedł do czołówki w Europie. Czy sprzedaż browarów może nadal rosnąć?
Maciej Chołdrych:
Trudno będzie dalej opierać rozwój na piwie jasnym pełnym, które jest obecne wszędzie. Motorem napędzającym tę branżę będzie różnorodność. Istnieje spora grupa konsumentów doceniająca produkty nieszablonowe. Piwa te nie zapewnią jednak skokowych zwyżek sprzedaży. Ich charakter sprawia, że nie są spożywane w tak dużych ilościach jak jasne pełne.
Jak wyjaśnić rosnącą popularność piw regionalnych warzelni oraz minibrowarów?
To część ogólnego trendu związanego z powrotem do produktów naturalnych. Ponadto ich obecność jest czymś naturalnym na dojrzałych rynkach. Kultura piwna zakłada istnienie obok siebie dużych, średnich, małych, a nawet domowych browarów. Jest to korzystne dla konsumentów.