Reklama

Dec: Mercedes w cenie syrenki

Trudno budować trwały biznes na założeniu, że towar może kosztować połowę rynkowej ceny. Moda na zakupy grupowe przemija

Publikacja: 28.10.2012 18:36

Dec: Mercedes w cenie syrenki

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Ryszard Waniek

Moda na zakupy grupowe przemija między innymi dlatego, że zbyt wielu fanów okazyjnych zakupów przekonało się, że aż tak okazyjne to one znowu nie mogą być.

Spryciarz, który chce prawdziwego roleksa w cenie swatcha, tkwi w każdym z nas. Na tym od dziesiątków lat oparte są strategie promocyjne producentów i usługodawców, którym – wbrew podszeptom zdrowego rozsądku – nieodmiennie ulegamy. Zresztą – czasami naprawdę jest taniej, kiedy dostawca jest gotów obniżyć cenę, aby przyciągnąć uwagę klienta.

W wirtualnym świecie zakupów grupowych dotarcie do klienta jest szczególnie łatwe, ogłoszenie chwytliwej promocji szczególnie kuszące, więc i promocyjne wpadki szczególnie częste. Użytkownicy tych serwisów, jak mało gdzie, mogą się przekonać, że polowanie na okazje bywa frustrujące.

Coraz modniejsze kluby zakupowe działają w bezpieczniejszej formule, bo zbierają zamówienia klientów i dopiero zamawiają przeceniony towar.

Trudniej tu o przypadek cukierni, która sprzedała grupowe kupony na taką ilość ciastek, która kilkadziesiąt razy przekraczała jej możliwości produkcyjne.

Reklama
Reklama

Ale i kluby zakupowe są dla dostawców tylko narzędziem promocji produktów i marek. Nikt nie chce sprzedawać swoich produktów o kilkadziesiąt procent poniżej rynkowej ceny. Mimo legendarnych w powszechnym mniemaniu marży w świecie mody czy gastronomii, musiałby pójść z torbami. Ceny zawsze regulują popyt, podaż i konkurencja. A nie promocje.

Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Banki centralne to nie GOPR ratujący instytucje, które za nic mają ryzyko systemowe
Opinie Ekonomiczne
Prof. Kołodko: Polak potrafi
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Europa staje się najbezpieczniejszym cmentarzem innowacji
Opinie Ekonomiczne
Nowa geografia kapitału: jak 2025 r. przetasował rynki akcji i dług?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Druga Japonia i inne zasadzki statystyki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama