W innowacyjnej gospodarce też należy przestrzegać starych zasad, jak: profesjonalizm, uczciwość i odpowiedzialność. To ich lekceważenie powaliło światowe finanse. Mentalność typu łap kasę i uciekaj w zglobalizowanym świecie ma też dramatycznie globalne skutki.

Kryzys zmusił firmy i przedsiębiorców do szukania nowych rozwiązań, porzucania utartych ścieżek i wdrażania niekonwencjonalnych pomysłów. Okazało się dzięki temu, że wiele oczywistych prawd (np. dobre sprzeda się samo) i powszechnie stosowanych  zasad (lepszemu należy się premia) ?to po prostu mity. Jakim jeszcze fałszywym wzorcom i schematom ulegamy w życiu i w firmie? Książki, które prezentujemy, pokazują ciekawe i sprawdzone przykłady tych, którzy odważyli się spróbować nowego, złamali konwencje i przyzwyczajenia. To dowód na to, że można inaczej, że można etycznie i celowo, czyli widząc skutki naszego działania w dłuższej perspektywie niż data przydatności produktu. Biznes zmienia się właśnie w tym kierunku i tych zmian nie da się już uniknąć – podkreślają autorzy i wskazują jako winowajcę internet. Warto zapoznać się z tymi poglądami, bo te wyzwania nas dopadną. Zapraszam do lektury.