Reklama
Rozwiń

Nieposkromiona wyobraźnia e-handlu

Eksplozja popularności zakupów internetowych spowodowała, że dla wielu klientów kurier jest w domu częstszym gościem niż ktokolwiek inny.

Publikacja: 06.08.2019 21:00

Nieposkromiona wyobraźnia e-handlu

Polacy w sieci wydają już ponad 50 mld zł, co oznacza miliony przesyłek krążących każdego dnia po kraju, w najróżniejszy sposób dostarczanych do klientów. Część z nich jest odbierana osobiście, np. w stacjonarnym sklepie czy specjalnym punkcie, inni wolą otwarte całą dobę urządzenia, jak paczkomaty, jeszcze inni czekają na dostawę pod drzwi.

Niemniej wszyscy sprzedawcy internetowi widzą, że dzisiaj właśnie dostawa jest wąskim gardłem rozwoju rynku. Klienci chcą bowiem kupować nie tylko tanio i wygodnie, zakup ma trafić do nich po prostu jak najszybciej. Co prawda ruszający na łowy zakupowe choćby w Chinach godzą się na kilkutygodniowe oczekiwanie, ale coś za coś. Zakupy krajowe mają być szybko, najlepiej nawet w ciągu jednego dnia. Allegro już testuje taki system, ale czy i kiedy może go wprowadzić, tego nie wiadomo. Jednym z elementów ogromnego sukcesu Amazona był Prime – płacisz abonament, by w jego ramach dostawać zakupy tego samego dnia, gdy składasz zamówienie online.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem
Opinie Ekonomiczne
Prof. Tryjanowski: Energetyka została zamknięta w plemiennych bańkach
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB