Reklama

Smaki po polsku: schabowy i sushi

Przejedzeni mazurkami i szynkami niechętnie wybierzemy się dziś na suty obiad do restauracji. Ich właściciele nie powinni zbytnio ucierpieć z tego powodu, bo istnieje spora szansa, że w szybkim czasie zwiększą obrót.

Publikacja: 06.04.2015 22:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Przybywa Polaków, szczególnie w dużych miastach, dla których wyjście do baru czy restauracji nie wymaga już specjalnej okazji. Poza domem jedzą śniadania, lunche i  kolacje. Do pubu wpadają na piwo, a do kawiarni na dobre espresso czy latte.

Nasz rynek gastronomiczny rośnie, ale nadal jest mały w porównaniu z tymi dojrzałymi w krajach Europy Zachodniej. To sprawia, że Polska jest ciągle atrakcyjna dla firm z branży gastronomicznej, także dla międzynarodowych graczy szukających dla siebie miejsca do ekspansji. Na celownik wziął nas ponownie amerykański Taco Bell. Nie zraziła go porażka z początku lat 90., gdy po raz pierwszy próbował podbić podniebienia Polaków. Wtedy nie byliśmy gotowi na meksykańskie burrito i guacamole. Przez ostatnie dwie dekady wielu z nas odwiedziło zagranicę. Furorę zrobiły telewizyjne programy kulinarne. Spróbowaliśmy też kuchni azjatyckiej. Nasz rynek podbiło japońskie sushi, polubiliśmy dania chińskie i tajskie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Optymalna wielkość rządu
Opinie Ekonomiczne
Dekada realizacji Agendy 2030 w UE. Analiza postępów i barier
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Opinie Ekonomiczne
Prostowanie podatku Belki: kierunek dobry, ale dlaczego tak późno?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Voigt: Niestabilność polityczna na świecie zwiększa znaczenie kryptowalut
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama