Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 06.04.2015 22:00 Publikacja: 06.04.2015 22:00
Beata Drewnowska
Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek
Przybywa Polaków, szczególnie w dużych miastach, dla których wyjście do baru czy restauracji nie wymaga już specjalnej okazji. Poza domem jedzą śniadania, lunche i kolacje. Do pubu wpadają na piwo, a do kawiarni na dobre espresso czy latte.
Nasz rynek gastronomiczny rośnie, ale nadal jest mały w porównaniu z tymi dojrzałymi w krajach Europy Zachodniej. To sprawia, że Polska jest ciągle atrakcyjna dla firm z branży gastronomicznej, także dla międzynarodowych graczy szukających dla siebie miejsca do ekspansji. Na celownik wziął nas ponownie amerykański Taco Bell. Nie zraziła go porażka z początku lat 90., gdy po raz pierwszy próbował podbić podniebienia Polaków. Wtedy nie byliśmy gotowi na meksykańskie burrito i guacamole. Przez ostatnie dwie dekady wielu z nas odwiedziło zagranicę. Furorę zrobiły telewizyjne programy kulinarne. Spróbowaliśmy też kuchni azjatyckiej. Nasz rynek podbiło japońskie sushi, polubiliśmy dania chińskie i tajskie.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedną z obietnic Donalda Tuska przy rekonstrukcji rządu było jego odchudzenie. Udało się, zamiast 27 mamy obecni...
Dane wskazują jasno: o ile w obszarach socjalnych i edukacyjnych UE radzi sobie stosunkowo dobrze, o tyle w fund...
Nowy prezydent myli role. Polityka gospodarcza to w polskim systemie konstytucyjnym domena rządu. Głowa państwa...
Pomysł ministra Andrzeja Domańskiego nie zadowoli tych, którzy liczyli na skasowanie podatku Belki, ale to krok...
„Niezrozumiałe” wzrosty najważniejszych kryptowalut to symptom szukania nowego sposobu na stabilizację rynków fi...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas