Rz: Jakie są państwa prognozy dla gospodarki i reklamowego rynku na świecie w tym roku?
Jerry Buhlmann: Spodziewamy się, że w tym roku światowa gospodarka wzrośnie o 3,4 proc. Rynkami, które odnotowują spore wzrosty będą w szczególności USA, Wielka Brytania i Indie, a także Chiny i cała Południowo-Wschodnia Azja. Europa będzie odnotowywała powolny wzrost i ma szansę na dalszą poprawę sytuacji w przyszłym roku. Wpłynie na to odpowiednia polityka monetarna. W styczniu EBC ogłosił plan skupowania obligacji emitowanych przez rządy centralne strefy euro, agencje i instytucje europejskie. Miesięczna wartość takich zakupów ma sięgać 60 miliardów euro i trwać do września 2016 roku. Tak poważny zakup aktywów dostarczy niewątpliwie bodźca monetarnego dla gospodarki. Równoczesne złagodzenie polityki monetarnej pozwoli firmom i gospodarstwom domowym na uzyskanie łatwiejszego dostępu do tańszego finansowania, a w efekcie doprowadzi to do istotnego wsparcia inwestycji i konsumpcji, co ostatecznie przyczyni się do powrotu stóp inflacji do poziomów oscylujących około 2%. Niewątpliwie przełoży się to na wzrost PKB w EU w tym i przyszłym roku.