Można mieć polisę, ale nie mieć ochrony

Przy zawieraniu umowy ubezpieczenia autocasco ważna jest historia pojazdu. Towarzystwa stosują generalne wyłączenie odpowiedzialności w razie szkód w pojeździe nabytym w drodze przestępstwa lub nielegalnie sprowadzonym do Polski, czyli z naruszeniem przepisów prawa celnego lub podatkowego.

Publikacja: 03.05.2015 21:00

Można mieć polisę, ale nie mieć ochrony

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Jeżeli zatem ubezpieczyciel w prowadzonym postępowaniu likwidacyjnym ustali, że dane osób wskazanych w umowie kupna-sprzedaży nie odpowiadają stanowi faktycznemu (osoba wskazana w umowie nie była zbywcą lub w ogóle nie istniała), a dokument ten był podstawą opodatkowania podatkiem akcyzowym lub rejestracji pojazdu w Polsce, to odmawia wypłaty odszkodowania.

Niestety, badanie historii pojazdu następuje dopiero w momencie zgłaszania roszczeń odszkodowawczych, a nie na etapie zawierania umowy ubezpieczenia. Przy zawieraniu umowy wystarczające jest okazanie dowodu rejestracyjnego. Dla ubezpieczyciela jest to dostateczny dowód, że dana osoba jest właścicielem.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację