Reklama

Można mieć polisę, ale nie mieć ochrony

Przy zawieraniu umowy ubezpieczenia autocasco ważna jest historia pojazdu. Towarzystwa stosują generalne wyłączenie odpowiedzialności w razie szkód w pojeździe nabytym w drodze przestępstwa lub nielegalnie sprowadzonym do Polski, czyli z naruszeniem przepisów prawa celnego lub podatkowego.

Publikacja: 03.05.2015 21:00

Można mieć polisę, ale nie mieć ochrony

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Jeżeli zatem ubezpieczyciel w prowadzonym postępowaniu likwidacyjnym ustali, że dane osób wskazanych w umowie kupna-sprzedaży nie odpowiadają stanowi faktycznemu (osoba wskazana w umowie nie była zbywcą lub w ogóle nie istniała), a dokument ten był podstawą opodatkowania podatkiem akcyzowym lub rejestracji pojazdu w Polsce, to odmawia wypłaty odszkodowania.

Niestety, badanie historii pojazdu następuje dopiero w momencie zgłaszania roszczeń odszkodowawczych, a nie na etapie zawierania umowy ubezpieczenia. Przy zawieraniu umowy wystarczające jest okazanie dowodu rejestracyjnego. Dla ubezpieczyciela jest to dostateczny dowód, że dana osoba jest właścicielem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama