Reklama

Pracownik będzie znowu górą?

Agencje pracy tymczasowej popierają pomysł, aby także zatrudnienie w oparciu o umowę-zlecenie podlegało ozusowaniu. Trudno o lepszy dowód na to, że klimat gospodarczy się zmienia i jeśli poza naszymi granicami nie dojdzie do poważnego tąpnięcia, to niedługo firmy będą zabiegać o pracowników, a nie na odwrót.

Publikacja: 01.06.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Oczywiście nie stanie się tak, że w absolutnie wszystkich branżach zacznie się złota era pracownika, który będzie mógł przebierać w propozycjach. Jednak jaskółką zmian jest na pewno nowe podejście agencji pracy tymczasowej, które zapewniają dopływ siły roboczej do miejsc, w których dodatkowe osoby są potrzebne przez pewien czas, np. do realizacji dużego zamówienia. Zazwyczaj są to pracownicy fabryk, ale również kasjerzy, pracownicy agencji ochrony itp. Dotychczas musieli pracować obok ludzi zatrudnionych na etatach, z pełnią wynikających z tego przywilejów, które traktowane są jak coś zupełnie naturalnego. Choćby prawo do płatnego urlopu czy też pobytu na zwolnieniu chorobowym – na zwykłej umowie o dzieło o czymś takim można jedynie pomarzyć.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama