Łódzka firma transportowa uznała za najlepszą ofertę zgłoszenie firmy SAT-FILM i Wspólnicy, której koszt wynosi 1,04 mln zł brutto. Dla fanów sieci dodam, że w łódzkich tramwajach i autobusach będzie działało WiFi w tzw. trybie dwupasmowym 2,4 GHz i 5 GHz.

Jeżdżę komunikacja miejską w różnych  miastach Polski. W stolicy działa ona nieźle. Oburzonych tym twierdzeniem warszawiaków zapraszam do... Łodzi. Niech obejrzą tamtejszy rozkład jazdy i porównają go ze stołecznym. A potem niech zobaczą jak wygląda jego realizacja, czyli który czerwony tramwaj przyjedzie o czasie, który spóźniony, a który w ogóle się nie pojawi.

Dlatego szkoda mi tego miliona, bo wygląda to trochę jak pudrowanie mocno chorego. Wydaje mi się, że dopóki komunikacja miejska w polskich miastach nie osiągnie choć średniego europejskiego  poziomu, trzeba inwestować w tory, tabor i bezpieczeństwo, a nie w sieć.

Drugi argument mam równie silny, choć mniej mierzalny w kwotach. Każdy z nas słyszał te tramwajowe rozmowy... Dzięki WiFi będzie ich jeszcze więcej i będą jeszcze dłuższe.

A kwestie bezpieczeństwa, argument, że dzięki darmowej sieci łatwiej i szybciej wezwać pomoc? Dziś też można wezwać, jeśli tylko chce się pomóc. Darmowa sieć sama pod 112 nie zadzwoni, zawsze potrzebny człowiek z dobrym sercem.