Reklama
Rozwiń
Reklama

PZU: przejęcia z przeszkodami

Zakup Alior Banku przez PZU to z pewnością wielki sukces spółki i jej prezesa Andrzeja Klesyka.

Aktualizacja: 06.10.2015 22:17 Publikacja: 06.10.2015 22:00

Waldemar Grzegorczyk

Waldemar Grzegorczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Nasz największy ubezpieczyciel od dłuższego czasu starał się przejąć kontrolę nad którymś z banków. Nie udało się z BGŻ, którego właściciel wybrał ostatecznie francuski BNP Paribas, stanęło więc na pomyśle przejęcia Alior Banku i dokupienia jeszcze dwóch–trzech mniejszych spółek. PZU ma kapitał na przejęcia, ulokowanie go w dającym wysoki zwrot biznesie bankowym to na pewno dobry pomysł.

Problemem jest jednak kontynuacja planów w nie najlepszym czasie zbliżających się wyborów parlamentarnych. Następny na celowniku ubezpieczyciela jest Bank BPH, którego właściciel – amerykański koncern GE – chce się pozbyć aktywów finansowych. PZU jest jednak spółką kontrolowaną przez Skarb Państwa, a w obliczu zmiany władzy podjęcie decyzji w tej sprawie może być trudne.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama