Reklama

Bez zwrotów nie ma zakupów online

Dla branży kurierskiej odsyłane zakupy to dodatkowa praca, a dla sklepów koszty. Jednak bez łatwych i szybkich zwrotów branża nie miałaby szans na tak szybki rozwój.

Aktualizacja: 11.09.2019 22:00 Publikacja: 11.09.2019 21:00

Bez zwrotów nie ma zakupów online

Foto: Adobe Stock

Europejskie prawo gwarantuje każdemu kupującemu online, iż w ciągu 14 dni może bez podawania jakichkolwiek powodów odesłać nienaruszony produkt. Jednak firmy, walcząc o uznanie kupujących czy też po prostu chcąc się wyróżnić, poszły jeszcze dalej, wydłużając ten termin do miesiąca, a niekiedy nawet jeszcze bardziej.

Oczywiście nie robią tego wyłącznie dla dobrego samopoczucia klientów – im dłuższy termin, tym kupujący robi się mniej ostrożny i odkłada wysyłkę czy nawet przymierzenie kupionych ubrań, a w efekcie rośnie prawdopodobieństwo, iż zupełnie o tym zapomni.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Pod wodą, czyli jak podejść do nierównowagi fiskalnej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Magiczne 60 procent
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Kubisiak: Kręta ścieżka rewolucji AI
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Polska to nie jest kraj dla kawoszy
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Granice produktywności: jak infrastruktura wpływa na potencjał wzrostu
Reklama
Reklama