Reklama

Anita Błaszczak: Centra już nie tylko handlowe

Gdy w deszczowe południe rozmawialiśmy w redakcji o przyczynach rosnącej popularności centrów handlowych, jako pierwsza odpowiedź nasunęła się pogoda.

Aktualizacja: 03.10.2016 22:37 Publikacja: 03.10.2016 22:21

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

W klimatyzowanych galeriach handlowych, gdzie sztuczne światło stwarza iluzję pogodnego dnia, zimą możemy zapomnieć o mrozie, jesienią o ponurej szarudze, a latem o upałach. W gorące dni w mediach pojawiają się nawet porady, by szukać schronienia przed spiekotą w centrach handlowych.

Można wGdy w deszczowe południe rozmawialiśmy w redakcji o przyczynach rosnącej popularności centrów handlowych, jako pierwsza odpowiedź nasunęła się pogoda.ięc wysnuć wniosek, że wraz z narastaniem anomalii pogodowych liczba amatorów spędzania tam czasu też będzie rosła. Tym bardziej że młode pokolenie często już od niemowlęctwa oswajane jest z rodzinnymi weekendami, a potem randkami w centrum handlowym, gdzie zakupy są jedną z wielu możliwości spędzania czasu. Coraz częściej mamy bowiem centra handlowo- usługowe-rozrywkowe, gdzie wprawdzie handel nadal jest podstawą biznesu, ale ofertę sklepów uzupełnia kino, rozbudowana część gastronomiczna i klub fitness. Do tego dochodzą praktyczne usługi: fryzjer, kosmetyczka, punkt napraw, banki, biuro podróży, a czasem przychodnia.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jacek J. Wojciechowicz: Czy powinniśmy obawiać się sztucznej inteligencji?
Opinie Ekonomiczne
Czy rynek może uratować przyrodę?
Opinie Ekonomiczne
Valdis Dombrovskis: UE zmienia kurs i słucha głosu przedsiębiorców
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Połowa lata
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Gospodarka w zmienionym rządzie Tuska ważna, ale nie najważniejsza. Szkoda
Reklama
Reklama