Anita Błaszczak: Centra już nie tylko handlowe

Gdy w deszczowe południe rozmawialiśmy w redakcji o przyczynach rosnącej popularności centrów handlowych, jako pierwsza odpowiedź nasunęła się pogoda.

Aktualizacja: 03.10.2016 22:37 Publikacja: 03.10.2016 22:21

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

W klimatyzowanych galeriach handlowych, gdzie sztuczne światło stwarza iluzję pogodnego dnia, zimą możemy zapomnieć o mrozie, jesienią o ponurej szarudze, a latem o upałach. W gorące dni w mediach pojawiają się nawet porady, by szukać schronienia przed spiekotą w centrach handlowych.

Można wGdy w deszczowe południe rozmawialiśmy w redakcji o przyczynach rosnącej popularności centrów handlowych, jako pierwsza odpowiedź nasunęła się pogoda.ięc wysnuć wniosek, że wraz z narastaniem anomalii pogodowych liczba amatorów spędzania tam czasu też będzie rosła. Tym bardziej że młode pokolenie często już od niemowlęctwa oswajane jest z rodzinnymi weekendami, a potem randkami w centrum handlowym, gdzie zakupy są jedną z wielu możliwości spędzania czasu. Coraz częściej mamy bowiem centra handlowo- usługowe-rozrywkowe, gdzie wprawdzie handel nadal jest podstawą biznesu, ale ofertę sklepów uzupełnia kino, rozbudowana część gastronomiczna i klub fitness. Do tego dochodzą praktyczne usługi: fryzjer, kosmetyczka, punkt napraw, banki, biuro podróży, a czasem przychodnia.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację