Reklama
Rozwiń

Nowy wymiar cyfrowej wojny

W analogowym świecie wszystko było prostsze, bardziej oczywiste i przede wszystkim łatwiej poddające się definiowaniu. Wiadomo, jak działa tradycyjny rynek, a co za tym idzie – jak oceniać postępowanie firm, które na nim funkcjonują. W świecie cyfrowym jest dużo trudniej.

Publikacja: 08.10.2017 21:07

Nowy wymiar cyfrowej wojny

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Przykładem może być choćby sprawa prowadzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów związana z podejrzeniami, że Allegro faworyzuje swój sklep internetowy kosztem innych sprzedawców, czy postępowania wytoczone przez Komisję Europejską amerykańskiemu Google'owi oskarżanemu o wykorzystywanie pozycji rynkowej do promowania własnej porównywarki cen Google Shopping. Takich spraw wraz z cyfryzacją obrotu gospodarczego będzie się pojawiać coraz więcej. Marketingowa wojna wchodzi w zupełnie inny wymiar, zaczyna się gdzieś już na poziomie algorytmów oprogramowania, a to sprawia, że cały paradygmat uczciwej i nieuczciwej konkurencji jak najszybciej trzeba będzie zdefiniować na nowo. Bo dotychczasowe kategorie i narzędzia w przypadku cyberrynku okazują się bezużyteczne.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej