Reklama

Nowy wymiar cyfrowej wojny

W analogowym świecie wszystko było prostsze, bardziej oczywiste i przede wszystkim łatwiej poddające się definiowaniu. Wiadomo, jak działa tradycyjny rynek, a co za tym idzie – jak oceniać postępowanie firm, które na nim funkcjonują. W świecie cyfrowym jest dużo trudniej.

Publikacja: 08.10.2017 21:07

Nowy wymiar cyfrowej wojny

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Przykładem może być choćby sprawa prowadzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów związana z podejrzeniami, że Allegro faworyzuje swój sklep internetowy kosztem innych sprzedawców, czy postępowania wytoczone przez Komisję Europejską amerykańskiemu Google'owi oskarżanemu o wykorzystywanie pozycji rynkowej do promowania własnej porównywarki cen Google Shopping. Takich spraw wraz z cyfryzacją obrotu gospodarczego będzie się pojawiać coraz więcej. Marketingowa wojna wchodzi w zupełnie inny wymiar, zaczyna się gdzieś już na poziomie algorytmów oprogramowania, a to sprawia, że cały paradygmat uczciwej i nieuczciwej konkurencji jak najszybciej trzeba będzie zdefiniować na nowo. Bo dotychczasowe kategorie i narzędzia w przypadku cyberrynku okazują się bezużyteczne.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz Malinowski: Ile Polski w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Reklama
Reklama