Nauczą lekarzy, jak rozmawiać z pacjentem

Rzecznik praw pacjenta i samorząd lekarski chcą, by studenci medycyny mieli więcej zajęć o komunikacji z pacjentem, tak by umieli przekazywać trudne wiadomości.

Publikacja: 24.05.2018 07:24

Nauczą lekarzy, jak rozmawiać z pacjentem

Foto: Adobe Stock

To reakcja na sygnały o nieporozumieniach na linii lekarz–pacjent, które coraz częściej docierają do rzecznika praw pacjenta (RPP) Bartłomieja Chmielowca. Chorzy skarżą się na obcesowość i brak empatii medyków nawet wówczas, gdy informują oni o ciężkiej chorobie.

Nieporozumienia pojawiają się również w sytuacjach mniej stresujących, kiedy lekarz musi wytłumaczyć pacjentowi istotę jego schorzenia i irytuje się jego pytaniami. Zdaniem rzecznika lekarz musi wziąć pod uwagę, że pacjent bardzo często ma znikomą wiedzę o swej chorobie. Dlatego powinien wyjaśnić mu ją jak najprościej. Dobrze przekazana informacja będzie mieć wpływ na cały proces leczenia pacjenta i jego szybszy powrót do zdrowia – akcentuje.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"