Reklama

Nauczą lekarzy, jak rozmawiać z pacjentem

Rzecznik praw pacjenta i samorząd lekarski chcą, by studenci medycyny mieli więcej zajęć o komunikacji z pacjentem, tak by umieli przekazywać trudne wiadomości.

Publikacja: 24.05.2018 07:24

Nauczą lekarzy, jak rozmawiać z pacjentem

Foto: Adobe Stock

To reakcja na sygnały o nieporozumieniach na linii lekarz–pacjent, które coraz częściej docierają do rzecznika praw pacjenta (RPP) Bartłomieja Chmielowca. Chorzy skarżą się na obcesowość i brak empatii medyków nawet wówczas, gdy informują oni o ciężkiej chorobie.

Nieporozumienia pojawiają się również w sytuacjach mniej stresujących, kiedy lekarz musi wytłumaczyć pacjentowi istotę jego schorzenia i irytuje się jego pytaniami. Zdaniem rzecznika lekarz musi wziąć pod uwagę, że pacjent bardzo często ma znikomą wiedzę o swej chorobie. Dlatego powinien wyjaśnić mu ją jak najprościej. Dobrze przekazana informacja będzie mieć wpływ na cały proces leczenia pacjenta i jego szybszy powrót do zdrowia – akcentuje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawnicy
Zbigniew Ziobro krytykuje decyzję Andrzeja Dudy. Pisze o „notariuszu"
Sądy i trybunały
Porażka Waldemara Żurka. Kolegium sądu mówi „nie" odwołaniu prezesów
Praca, Emerytury i renty
Wiadomo, o ile mogą wzrosnąć emerytury w 2026 roku. Rząd przyjął rozporządzenie
Praca, Emerytury i renty
Wcześniejsze wypłaty i podwójne świadczenia. 800 plus w sierpniu
Nieruchomości
Wysokie kary za budowę szopy w ogrodzie. Ważna jest odległość od działki sąsiada
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama