W Polsce organizatorem akcji jest Dawca.pl, który wiedzę propaguje dzięki plakatom na uczelniach wyższych i aplikacji na Facebook pod tytułem „Czy to Cię boli?"
Celem akcji jest promocja transplantologii, zwrócenie uwagi na noszenie oświadczenia woli i fakt możliwości przekazania narządów po śmierci (donacja). Celem nadrzędnym jest podniesienie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów, a w efekcie wzrostu powszechnej akceptacji dla tych procedur.
Dzisiaj oficjalnie rusza kampania wieszania plakatów na uczelniach wyższych i w szkołach. Ich celem jest poruszenie wyobraźni i próba zastanowienia się nad noszeniem oświadczenia woli.
W Klinice Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie zorganizowane będą spotkania, w których będą uczestniczyć lekarze oraz pacjenci, którzy żyją z przeszczepionymi organami.
kierownik Kliniki Onkologii z Centrum Zdrowia, profesor Danuta Perek mówi, że takie rozmowy są ważne, bo pomagają ludziom zrozumieć, że transplantacja jest często jedynym wyjściem, które może uratować komuś życie. - Możliwość przeszczepienia na przykład wątroby u dziecka z nowotworem tego narządu jest jedynym ratunkiem. Dzięki temu możemy ratować znacznie więcej chorych dzieci - mówi dr Perek.