Reklama
Rozwiń
Reklama

Błaszki: NFZ zapłacił okulistce 3,5 miliona złotych za zabiegi, których nie było

Okulistka z miejscowości Błaszki (k. Sieradza) wyłudziła od NFZ 3,5 mln złotych wnioskując do Funduszu o refundację badań, których nigdy nie przeprowadziła - informuje TOK FM.

Publikacja: 10.07.2015 05:00

Błaszki: NFZ zapłacił okulistce 3,5 miliona złotych za zabiegi, których nie było

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Sprawa wyszła na jaw, gdy rzekomi pacjenci okulistki analizując informacje dostępne w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta zauważyli, iż w historii ich badań są wizyty u okulisty, które nigdy nie miały miejsca. Niektórzy z pacjentów nigdy nie byli w Błaszkach i nie wiedzieli nic o istniejącej tam przychodni okulistycznej.

Kiedy zaalarmowany przez pacjentów NFZ przeprowadził kontrolę w przychodni okulistycznej z Błaszek, kontrolerzy odkryli, że przychodnia nie dysponuje dokumentacją medyczną 6 tysięcy pacjentów, którzy mieli korzystać z jej usług. Okulistka tłumaczyła, że część dokumentacji uległa zniszczeniu, a pozostałe dokumenty zostały spalone. Do zniszczenia dokumentacji miało dojść w związku z awarią wodociągu i zalaniem przychodni.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ochrona zdrowia
Szpital w Lublińcu bankrutuje. Powiat chce go wydzierżawić
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ochrona zdrowia
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć zarobki lekarzy. Znamy propozycje resortu
Ochrona zdrowia
Młodzi lekarze bez stażu podyplomowego?
Ochrona zdrowia
Do 2030 r. w Europie będzie brakować 4,5 mln pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ochrona zdrowia
Jeden lekarz na 300 pacjentów w szpitalach psychiatrycznych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama