Konstrukcja połączy niemiecką wyspę Fehmarn, a na niej miejscowość Puttgarden, z duńską wyspą Lolland i miejscowością Roedby. Obie wyspy są już połączone z lądem. Leżąca między nimi cieśnina przerywa połączenie drogowe między Kopenhagą i Hamburgiem.
Plany takiego mostu pojawiły się już 15 lat temu. Dopiero dwa lata temu zainteresowane państwa podpisały w tej sprawie porozumienie. Teraz sprawa została przesądzona, gdyż po latach dyskusji i studiów parlament duński zatwierdził budowę przeprawy mostowej długości 19,2 km. Niemiecki parlament ratyfikuje umowę najprawdopodobniej w maju.
Choć mostu jeszcze nie ma, już nadano mu nazwę: Fehmarn Belt Bridge, od cieśniny o tej nazwie, nad którą pobiegnie. Sprawi on, że tranzyt ze Skandynawii na kontynent – przez Danię – zostanie bardzo usprawniony. Na przykład podróż pociągiem na trasie Kopenhaga – Hamburg nie będzie wymagała przeprawy wagonów promem, czas przejazdu zostanie dzięki temu skrócony z
sześciu do 3,5 godziny. Podróż samochodem na tej trasie skróci się z czterech do trzech godzin.
[srodtytul]Europejski kolos[/srodtytul]