Wpasowujemy inwestycje w lokalne uwarunkowania

Włączyliśmy się w zmiany zachodzące na Służewcu Przemysłowym, modernizując biurowiec, planujemy też inwestycję mieszkaniową – mówi Leszek Chłuda, dyrektor handlowy w White Stone.

Aktualizacja: 19.05.2021 08:51 Publikacja: 19.05.2021 08:42

Wpasowujemy inwestycje w lokalne uwarunkowania

Foto: Bruno FRYDRYCH/materiały prasowe

Jak projekty White Stone wpisują się w ideę budownictwa wielofunkcyjnego, 15-minutowych miast?

Sytuacja związana z pandemią zmieniła sposób postrzegania miasta

i przestrzeni. Komfort to dziś dla mieszkańców miast równowaga i swoboda, wszystkie wygody życia na wyciągnięcie ręki, ale też codzienny kontakt z naturą. Projekty typu mixed-use z definicji mogą dobrze spełniać wiele z potrzeb, ograniczając konieczność tracenia czasu na dojazdy. Jesteśmy deweloperem zarówno mieszkaniowym,

jak i komercyjnym, bardzo selektywnie podchodzimy

do projektów. Koncentrując się na wpasowaniu inwestycji w lokalne uwarunkowania

i starając się podnosić komfort życia użytkowników, zgromadziliśmy cenne doświadczenia w miejskich ewolucjach. Aktywnie włączyliśmy się w zmiany zachodzące np. na Służewcu Przemysłowym, gdzie gruntownie zmodernizowaliśmy zakupiony w 2019 r. kompleks biurowy HOL 7.7

i zaproponowaliśmy ciekawą, zieloną przestrzeń

do spędzania czasu na rozległym patio, do niedawna mocno zabetonowanym.

W kolejnym kroku zamierzamy uzupełnić tę lokalizację o atrakcyjną ofertę mieszkaniową. Dzielnica silnie kojarzona z biurowym hubem stopniowo jest przywracana mieszkańcom

i uzupełniana o brakujące dotychczas funkcje. Idąc dalej i konsekwentnie trzymając się swojej filozofii, szykujemy się także do propozycji wielofunkcyjnej, uwzględniającej szybko zachodzące na rynku zmiany, mającej szansę wpisać się

w przyszłość polskich miast.

Według JLL w I kw. 2021 r. padł rekord sprzedaży mieszkań na sześciu głównych rynkach. Jaki jest wasz wynik i zapatrywania na cały rok?

W 2020 r. sprzedaliśmy niemal 300 lokali, o 4 proc. więcej rok do roku.

W ostatnich dwóch latach wszystkie nasze inwestycje były wyprzedane do czasu uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Także ten rok rozpoczęliśmy niesłabnącym zainteresowaniem nabywców, chociaż

w budowie w I kwartale br. mieliśmy mniej mieszkań

z uwagi na oddane do użytku w minionym roku projekty,

a więc liczby bezwzględne były odrobinę mniejsze. Niedawno wystartowaliśmy

z budową i przedsprzedażą kolejnego osiedla, tym razem Novo w Józefosławiu

– w przedsprzedaży mamy pierwszy etap i 74 mieszkania. Do końca roku planujemy uruchomienie

i wprowadzenie na rynek kolejnych około 300 lokali.

W White Stone mamy swój pomysł na biznes i mocno selektywnie podchodzimy

do realizowanych projektów, dzięki czemu mamy zdywersyfikowane portfolio

i zbalansowane ryzyko. Oznacza to, że nie idziemy

w ilość, a zdecydowanie

w jakość i cierpliwie dążymy do wykorzystywania okazji, jeżeli chodzi o zakup gruntów. Lockdown

i ograniczenia miały wpływ na przedłużanie się kwestii administracyjnych. Odczuliśmy to nie tylko

w okolicach Warszawy,

ale także i w Szczecinie

– np. w formie przesunięcia realizacji przychodów

z części inwestycji w związku z wydłużonym procesem sprzedaży notarialnej inwestycji mieszkaniowych.

Jakie są plany ekspansji White Stone na rynku mieszkaniowym pod względem skali biznesu i geograficznym?

Nasze pozytywne doświadczenia związane z wieloetapowym osiedlem Zielone Zamienie w okolicy Lesznowoli pokazują, że jest duże zapotrzebowanie na dobrze skomunikowane, ale odsunięte od centrum Warszawy projekty. Dobrze odczytujemy oczekiwania rynku co do metraży i udogodnień. W drugiej połowie roku chcemy rozpocząć kolejny etap naszej lesznowolskiej inwestycji. Planujemy również inwestycję przy ul. Cybernetyki na Mokotowie. W fazie projektowania jest ostatni etap naszej szczecińskiej inwestycji Ornament.

Jakie są plany, jeśli chodzi o nieruchomości komercyjne?

Zakończyliśmy modernizację kompleksu HOL 7.7 i przygotowaliśmy biurowy showroom pokazujący potencjał tych powierzchni, w 2020 r. nowy charakter zyskały części wspólne wewnątrz.

Na początku tego roku sfinalizowaliśmy przygotowanie nowego patio. Koncentrujemy się na rekomercjalizacji obiektu. Kończy się również rekomercjalizacja

w rewitalizowanych przestrzeniach Fortu Mokotów oraz ukończonego w 2019 r. biurowca Celebro, gdzie głównym najemcą jest firma Avon. W Forcie Mokotów na wiosnę znaczna część największego budynku przywitała nowych najemców. Kończymy tam także rebranding i ciekawy projekt wayfinding.

Nieruchomości
Oferta mieszkań szybko się odbudowuje. Ale nie popyt
Nieruchomości
Jakie domy lubią Polacy?
Nieruchomości
Rynek premium też ma trudniej
Nieruchomości
Rynek mieszkań. Co zamiast dopłat do kredytów
Nieruchomości
Apartamenty luksusowe to coś znacznie więcej niż niebotyczna cena