Internauci korzystający z usług największej firmy oferującej internetowe rabaty mogą zaoszczędzić tysiąc dolarów na kupnie wartej co najmniej 150 tysięcy dolarów nieruchomości od działającej w Chicago firmy Saturday Dream Town Realty. Kupon rabatowy – za który trzeba zapłacić 25 dol. – będzie ważny przez rok od daty zakupu. Prezes firmy tłumaczy, że ma nadzieję, że ta oferta przyciągnie wielu nowych klientów.
Dla istniejącego od dwóch lat Grouponu to zaś kolejny krok w kierunku poszerzenia oferty i zdobycia nowych użytkowników. Internetowa firma proponuje już bowiem nie tylko zniżki w restauracjach czy kinach, ale również promocje na bilety lotnicze, a także na biżuterię, buty, odzież, zajęcia fitness, zabiegi upiększające, naukę gry w golfa, a nawet na lekcje pilotażu.
Zniżki oferowane są w coraz to nowych miastach, dzięki czemu w ciągu ostatnich trzech miesięcy firma podwoiła liczbę zarejestrowanych użytkowników (do ponad 70 milionów).
25mld dol. może sięgnąć wartość pierwszej oferty publicznej Grouponu
To z pewnością dobra wiadomość dla jej menedżerów, którzy w grudniu odrzucili ofertę firmy Google – chcącej zapłacić za Groupon sześć miliardów dolarów. Prowadzą oni bowiem teraz rozmowy z bankami Goldman Sachs i Morgan Stanley w sprawie zorganizowania pierwszej oferty publicznej Grouponu.
Internetowy gigant może wejść na amerykańską giełdę jeszcze w tym roku. Według nieoficjalnych informacji podawanych przez agencję Bloomberg analitycy szacują, że pierwsza oferta publiczna Grouponu może być warta co najmniej 15 mld dolarów, a być może nawet 25 miliardów dolarów. Firma z Chicago wypracowała w ubiegłym roku przychody rzędu 750 milionów dolarów, ale w tym roku szacuje się, że wyniosą one już kilka miliardów dolarów.