Dziś tym w regionie funkcjonuje 14 parków magazynowych skoncentrowanych w okolicy Łodzi, Strykowa i Piotrkowa Trybunalskiego. Nie brakuje pustostanów. – Pod kątem podaży jest to trzeci największy rynek magazynowy w Polsce, po Warszawie i Górnym Śląsku – mówi Paulina Dziubińska-Fulek, konsultant w firmie Jones Lang LaSalle.
Zdaniem ekspertów ten trzeci rynek może zdeklasować konkurencję, gdy zostaną oddane do użytku odcinki przebiegających tam autostrad. – Przede wszystkim przez rejon centralny przebiega autostrada A2, która po planowanym ukończeniu w 2012 r. ma zapewniać dostęp do granicy z Niemcami, a od wschodu będzie sięgać Warszawy. Choć oddanie autostrady w stronę stolicy może być opóźnione, to nie zmienia to faktu, że droga będzie miała ogromne znaczenie dla tego rejonu. Co więcej, w trakcie budowy jest również autostrada A1, która ma ogromny wpływ na komunikację północ – południe i połączy rejon centralnej Polski z Trójmiastem. Odcinek od Grudziądza do Torunia ma być gotowy jeszcze w tym roku, natomiast na fragment trasy od Torunia do Strykowa poczekamy do kwietnia 2012 r. – wylicza Paulina Dziubińska-Fulek. – Kolejny odcinek – od Strykowa na południe, do Tuszyna – jest projektowany, a część autostrady dalej w stronę Katowic znajduje się dopiero na etapie decyzji środowiskowej. Dodatkowo w trakcie przebudowy znajduje się droga S8 od Piotrkowa do Warszawy – dodaje.
Jej zdaniem Stryków z powodu przecięcia się autostrad A1 i A2 wyrasta na wiodąca lokalizację logistyczną w regionie.
– Już mamy więcej zapytań o dobrze przygotowane pod funkcję magazynową tereny inwestycyjne. Ilość dostępnych gruntów także jest gwarantem stabilizacji cen na rozsądnym poziomie – uważa konsultantka z Jones Lang LaSalle.
Grzegorz Paluch, dyrektor działu powierzchni logistycznych i przemysłowych w firmie Colliers International, spodziewa się, że po połączeniu z aglomeracją warszawską przez autostradę A2 rola lokalizacji strykowskiej i piotrkowskiej znacznie wzrośnie.