Trasy pomogą wynająć hale

Dzięki skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 i nowej trasie S8 środkowa Polska ma się stać centralnym magazynem kraju

Aktualizacja: 18.07.2011 03:42 Publikacja: 18.07.2011 03:30

Trasy pomogą wynająć hale

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

Dziś tym w regionie funkcjonuje 14 parków magazynowych skoncentrowanych w okolicy Łodzi, Strykowa i Piotrkowa Trybunalskiego. Nie brakuje pustostanów. – Pod kątem podaży jest to trzeci największy rynek magazynowy w Polsce, po Warszawie i Górnym Śląsku – mówi Paulina Dziubińska-Fulek, konsultant w firmie Jones Lang LaSalle.

Zdaniem ekspertów ten trzeci rynek może zdeklasować konkurencję, gdy zostaną oddane do użytku odcinki przebiegających tam autostrad. – Przede wszystkim przez rejon centralny przebiega autostrada A2, która po planowanym ukończeniu w 2012 r. ma zapewniać dostęp do granicy z Niemcami, a od wschodu będzie sięgać Warszawy. Choć oddanie autostrady w stronę stolicy może być opóźnione, to nie zmienia to faktu, że droga będzie miała ogromne znaczenie dla tego rejonu. Co więcej, w trakcie budowy jest również autostrada A1, która ma ogromny wpływ na komunikację północ – południe i połączy rejon centralnej Polski z Trójmiastem. Odcinek od Grudziądza do Torunia ma być gotowy jeszcze w tym roku, natomiast na fragment trasy od Torunia do Strykowa poczekamy do kwietnia 2012 r. – wylicza Paulina Dziubińska-Fulek. – Kolejny odcinek – od Strykowa na południe, do Tuszyna – jest projektowany, a część autostrady dalej w stronę Katowic znajduje się dopiero na etapie decyzji środowiskowej. Dodatkowo w trakcie przebudowy znajduje się droga S8 od Piotrkowa do Warszawy – dodaje.

Jej zdaniem Stryków z powodu przecięcia się autostrad A1 i A2 wyrasta na wiodąca lokalizację logistyczną w regionie.

– Już mamy więcej zapytań o dobrze przygotowane pod funkcję magazynową tereny inwestycyjne. Ilość dostępnych gruntów także jest gwarantem stabilizacji cen na rozsądnym poziomie – uważa konsultantka z Jones Lang LaSalle.

Grzegorz Paluch, dyrektor działu powierzchni logistycznych i przemysłowych w firmie Colliers International, spodziewa się, że po połączeniu z aglomeracją warszawską przez autostradę A2 rola lokalizacji strykowskiej i piotrkowskiej znacznie wzrośnie.

– Firmy obsługujące rynek Warszawy czy północnej części kraju chętnie będą lokalizowały swoje magazyny w Strykowie na skrzyżowaniu A1 i A2. Piotrków z kolei, mający dobre połączenie dzięki nowej trasie S8, może być ciekawym rozwiązaniem dla poszukujących powierzchni między Warszawa a Śląskiem – twierdzi. – Mówi się także, iż dzięki autostradzie A2 rejon Warszawy i środkowej Polski może się stać centralnym magazynem dla naszego kraju, co uważam za bardzo prawdopodobne.

Według Tomasza Palucha dodatkowym elementem przemawiającym za dalszym rozwojem tego regionu jest znaczna podaż gruntów inwestycyjnych oferowanych dziś w atrakcyjnych cenach.

Także Kamila Pruk, negocjator z działu powierzchni przemysłowych i magazynowych w firmie Cushman & Wakefield, potwierdza, że centralna Polska ma ogromny potencjał logistyczny.

– Wszyscy znaczący deweloperzy mają tam zabezpieczone grunty, większość firm logistycznych jest tu obecna, a nieobecne czekają na podpisanie umowy z klientem, by wynająć powierzchnię – mówi. – Z chwilą ukończenia autostrad atrakcyjność regionu oraz jego udział w krajowej strukturze popytu i podaży powinny wzrosnąć.

Jej zdaniem nie będzie to jednak wzrost kosztem regionu warszawskiego, gdyż stolica cieszy się nadal największym zainteresowaniem najemców i deweloperów.

Dziś tym w regionie funkcjonuje 14 parków magazynowych skoncentrowanych w okolicy Łodzi, Strykowa i Piotrkowa Trybunalskiego. Nie brakuje pustostanów. – Pod kątem podaży jest to trzeci największy rynek magazynowy w Polsce, po Warszawie i Górnym Śląsku – mówi Paulina Dziubińska-Fulek, konsultant w firmie Jones Lang LaSalle.

Zdaniem ekspertów ten trzeci rynek może zdeklasować konkurencję, gdy zostaną oddane do użytku odcinki przebiegających tam autostrad. – Przede wszystkim przez rejon centralny przebiega autostrada A2, która po planowanym ukończeniu w 2012 r. ma zapewniać dostęp do granicy z Niemcami, a od wschodu będzie sięgać Warszawy. Choć oddanie autostrady w stronę stolicy może być opóźnione, to nie zmienia to faktu, że droga będzie miała ogromne znaczenie dla tego rejonu. Co więcej, w trakcie budowy jest również autostrada A1, która ma ogromny wpływ na komunikację północ – południe i połączy rejon centralnej Polski z Trójmiastem. Odcinek od Grudziądza do Torunia ma być gotowy jeszcze w tym roku, natomiast na fragment trasy od Torunia do Strykowa poczekamy do kwietnia 2012 r. – wylicza Paulina Dziubińska-Fulek. – Kolejny odcinek – od Strykowa na południe, do Tuszyna – jest projektowany, a część autostrady dalej w stronę Katowic znajduje się dopiero na etapie decyzji środowiskowej. Dodatkowo w trakcie przebudowy znajduje się droga S8 od Piotrkowa do Warszawy – dodaje.

Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie