Reklama
Rozwiń
Reklama

Nieruchomości komercyjne czekają na lepsze czasy

Inwestorzy z rynku nieruchomości czekają, aż przynajmniej zakończy się cykl podwyżek stóp – powiedział w programie #RZECZoNIERUCHOMOSCIACH Piotr Trzciński, szef Savills Investment Management w Polsce.

Publikacja: 28.09.2023 21:02

Nieruchomości komercyjne czekają na lepsze czasy

Foto: mat. pras.

Kiedy rozmawialiśmy niecały rok temu, mówił pan, że jednym z głównych problemów, z jakimi mierzy się rynek inwestycyjny, jest oczekiwanie na ustabilizowanie się wycen nieruchomości. Jak obecnie wygląda sytuacja?

W ciągu tego niecałego roku niewiele się zmieniło na rynku nieruchomości komercyjnych, może nawet weszliśmy na trochę wyższy poziom skomplikowania. Jak na razie nie mam najlepszych wiadomości, jeżeli chodzi o kondycję inwestycyjnej części polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Przede wszystkim nadal mamy wysokie stopy procentowe, bezpośrednie następstwo wydarzeń politycznych i makroekonomicznych. To główny hamulcowy rozwoju rynku inwestycyjnego nie tylko w Polsce czy regionie, ale także na dojrzalszych rynkach w Europie Zachodniej. Dopóki nie nastąpi zmiana kierunku polityki Fedu czy EBC odnośnie do kształtowania stóp procentowych, sytuacja się nie zmieni.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Prywatne akademiki przyciągają nowych graczy do Polski
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Nowych inwestycji biurowych jest nadal niewiele
Nieruchomości
Parki handlowe i wielofunkcyjne kompleksy
Nieruchomości
Biura. Na fali renegocjacje umów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości mieszkaniowe
Chcemy realizować kolejne miastotwórcze projekty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama