Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 31.10.2025 11:54 Publikacja: 23.03.2023 10:44
Atal
Foto: materiały prasowe
W 2022 r. budująca w siedmiu aglomeracjach grupa wypracowała 1,66 mld zł przychodów, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej, mimo że liczba przekazanych mieszkań była niższa o blisko 9 proc. i wyniosła 3380. Deweloper poprawił też marżę brutto ze sprzedaży – zwiększyła się ona o 1,4 pkt proc., do 28,4 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o prawie 4 proc., do 470,3 mln zł.
Skonsolidowany zysk operacyjny zwiększył się o prawie 5 proc., do 436 mln zł, a czysty zysk o ponad 11 proc., do rekordowego poziomu 368 mln zł – tu dopalaczem były bardzo wysokie przychody finansowe:30 mln zł wobec 6,5 mln zł rok wcześniej, z czego prawie 18 mln zł wyniosły odsetki. Na koniec grudnia Atal miał 200 mln zł gotówki na kontach i 92 mln zł na lokatach (a także 107 mln zł na rachunkach powierniczych nabywców mieszkań).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Sytuacja na rynku kredytów poprawia się, deweloper liczy na wzrost sprzedaży.
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Miasto w mieście z sercem w postaci parku, czyli budowanie w erze ESG.
Grupa wypracowała najlepszy w historii zysk. W 2023 r. nastawia się na stabilizację sprzedaży mieszkań.
Rok temu o zakupach nieruchomości za granicą decydowały emocje, dziś nabywcy spokojniej analizują sytuację.
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Inwestor z rynku galerii handlowych i PRS zmienia nazwę, ale nie strategię.
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję? 
 Zaloguj się lub wypróbuj za darmo 
 wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas