Reklama

Praca w biurze? Nie, dziękuję

Polacy częściej niż przed wakacjami boją się powrotu do biur i odwiedzin w restauracjach - wynika z najnowszego raportu Global State of the Consumer Tracker opracowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Publikacja: 20.10.2021 11:24

Praca w biurze? Nie, dziękuję

Foto: Adobe Stock

Zintensyfikowana akcja powrotu do biur spowodowała pogorszenie nastrojów wśród pracowników. Pod koniec czerwca 69 proc.ankietowanych przez Deloitte deklarowało, że nie obawia się stacjonarnego modelu pracy. Teraz osób czujących się komfortowo w takich warunkach jest  już 56 proc.   - To nadal ponad połowa badanych, ale zmiana na niekorzyść jest tu bardzo zauważalna  - akcentuje firma doradcza

I podaje, że przy założeniu przychylnego nastawienia pracodawcy do pracy zdalnej, tylko z takiej formy wykonywania obowiązków służbowych chciałoby korzystać 30 proc. Polaków. Jedynie co dziesiąty spośród ankietowanych odpowiedział, że w ogóle mu to nie odpowiada. Drugie najpopularniejsze wskazanie (19 proc.) to model hybrydowy, gdzie praca z domu zajmowałaby trzy dni w tygodniu.

Z badania wynika również, że w ostatnim czasie dwukrotnie spadł odsetek Polaków twierdzących, że w praktyce w ogóle nie pracują z domu. Jeszcze w czerwcu tak mówiło 40 proc. ankietowanych, a we wrześniu już tylko 18 proc. Jedna piąta z domu pracuje cały roboczy tydzień.

-Co ciekawe, 3 proc. pytanych wskazało, że pracuje z domu sześć dni w tygodniu, a 6 proc., że codziennie. Może to dowodzić, że nie tak dalekie od prawdy są opinie, że w związku z częstszym wykonywaniem obowiązków służbowych w domu, pewna grupa pracowników nie potrafi albo nie ma możliwości odcięcia się od nich nawet w dni wolne od pracy– mówi John Guziak, partner, lider zespołu ds. kapitału ludzkiego w Polsce, Deloitte.

Z raportu dowiadujemy się również, że Polacy nie wrócili do restauracji - a wręcz częściej boją się jeść na mieście. To w tej kategorii dało się zauważyć największy spadek deklaracji konsumpcji wyłącznie w lokalach – w czerwcu tak wskazywało 38 proc. pytanych, we wrześniu już tylko 28 proc.

Reklama
Reklama

-Wydaje się, że tak duży spadek zainteresowania wizytami w restauracjach można motywować niepewnością. W tym przypadku najwięcej, 21 proc. badanych wspominało, że połowę zamówień zamierzają składać online. Podobne preferencje występują podczas planowanych zakupów elektroniki – 20 proc. i ubrań – 19 proc. Te dwie kategorie to jednocześnie produkty, które Polacy najczęściej nabywają w pełni online – odpowiednio 13 proc. i 10 proc. wskazań– opisuje Anita Bielańska, dyrektor w dziale konsultingu, liderka Consumer Industry w Deloitte. 

Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Reklama
Reklama