Deweloper musi budować tanio

Klienci najbardziej lubią deweloperów, którzy budują tanie, ale dobre jakościowo mieszkania. W cenie jest też doświadczenie i kondycja finansowa firm

Aktualizacja: 26.05.2011 12:30 Publikacja: 26.05.2011 11:15

Klienci szukają przede wszystkim mieszkań w niskich cenach, mniej ważna jest szybkość budowania

Klienci szukają przede wszystkim mieszkań w niskich cenach, mniej ważna jest szybkość budowania

Foto: Fotorzepa, Laszewski Szymon Szymon Laszewski

Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal nieruchomościowy nowyadres.pl.?– Niskie ceny były najważniejsze dla co trzeciego ankietowanego. Kolejne miejsca – ze znacznie niższymi poziomami wskazań – zajęły odpowiednio: duże doświadczenie (17 proc.), wysoka jakość oferowanych lokali (16 proc.) i stabilność finansowa firmy deweloperskiej (15 proc.) – podaje Michał Poręcki ze spółki Nowy Adres. ?

Dodaje, że dobra obsługa jest ważna dla 11 proc. ankietowanych. Co ciekawe – na szybkość budowania wskazało niespełna 6 proc. uczestników badania. Patrz: Czego od deweloperów oczekują klienci.??

- Mogę tylko powtórzyć to, co od kilku lat pokazują nasze badania. Polacy kupują takie mieszkania, na jakie ich stać. W sytuacji, kiedy przeciętny Kowalski ma zdolność kredytową na poziomie 250-300 tys. złotych, najważniejszym kryterium wyszukiwania mieszkania jest dla niego cena – komentuje wyniki Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres. – Nieco inaczej wygląda sytuacja z bardziej zamożnymi klientami. Ci, mogąc przebierać w odpowiadających im cenowo ofertach, zwracają częściej uwagę na takie cechy deweloperów, jak wieloletnie doświadczenie czy wysoka jakość oferowanych nieruchomości – dodaje. ??

Katarzyna Cyprynowska podkreśla, że deweloperzy w przemyślany sposób kreują swój wizerunek i markę, zestawiając ją z określonymi, pożądanymi przez nabywców cechami.?– Na przykład na rynku warszawskim firma J.W. Construction Holding utożsamiana jest z niskimi cenami, Budimex Nieruchomości uchodzi za firmę doświadczoną, z wieloletnią praktyką rynkową, a Dom Development w swoich przekazach marketingowych akcentuje wysoką jakość oferowanych nieruchomości w stosunku do żądanej ceny – zauważa Katarzyna Cyprynowska.??

Prezes spółki Nowy Adres podkreśla też, że na markę pracuje się długo. – Rozpoznawalność marki nie zawsze idzie w parze z najwyższą jakością produktu czy usługi. Uważam, że na markę wpływają jednak nie tylko wydane na reklamę miliony złotych, ale opinie i oceny przekazywane przez rodzinę, przyjaciół i współpracowników. Dobre nieruchomości, kredyty czy wzorowa obsługa przez agenta nieruchomości potrafią bronić się same – ocenia Katarzyna Cyprynowska.

W ankiecie, która odbyła się w dniach 20-27 kwietnia na stronie www.nowyadres.pl wzięło udział 11 862 użytkowników. Można było wskazać tylko jedną odpowiedź.?

Nieruchomości
Obiekty handlowe rosną w mniejszych miastach. Debiutują u nas nowe marki
Nieruchomości
Hiszpański rynek nieruchomości kusi, ale się zmienia. Polacy poprawią rekord?
Nieruchomości
Kupujący mieszkania chcą sobie „zaklepać” najlepsze okazje
Nieruchomości
Wielki park logistyczny w Nowym Modlinie
Nieruchomości
Polacy chcą kupować nieruchomości nie tylko w Hiszpanii