#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Pronobis: Polacy jeszcze oporni na domy prefabrykowane

Przy kilkudziesięciu tysiącach nowych domów w Polsce, rynek na którym działają firmy oferujące domy prefabrykowane, to jest ułamek – mówi Wojciech Pronobis, dyrektor na Polskę EcoReadyHouse, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 03.10.2017 14:59 Publikacja: 03.10.2017 14:56

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Pronobis: Polacy jeszcze oporni na domy prefabrykowane

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że domy są w modzie i to nie jest tylko boom na rynku mieszkaniowym.

- Wybór domu jest dla wielu osób alternatywą do znalezienia mieszkania. Jest segment osób, które budują gospodarczo i wtedy stawiają na większą przestrzeń do życia, ale trzymają koszty w ryzach. Są też klienci, którzy szukają czegoś więcej, jak ładniejszych projektów czy fajniejszych lokalizacji. To jest właśnie klient, którego szukamy - tłumaczył Pronobis.

Zaznaczył, że w Polsce już od kilku lat bardzo mocny jest minimalizm. - Robienie wnętrz, mieszkań czy domów w minimalistycznym stylu skandynawskim - mówił.

Klienci szukają nowych rozwiązań, innych sposobów na budowę.

- Jest mnogość technologii i materiałów. Pojawiają się nowe rozwiązania jak domy prefabrykowane – stwierdził.

W rozwiązaniach domów inteligentnych, które jeszcze kilka lat temu raczkowały, mamy teraz mnogość firm.

- Inteligentny dom daje to, że np. zarządzamy domem zdalnie – tłumaczył Pronobis.

- My budujemy domy od początku, ściany są produkowane w fabryce, przyjeżdżają do klienta zrobione. Dom inteligentny robimy na kablach, bo jest to dużo lepsze i solidniejsze rozwiązanie – dodał.

W Polsce są jeszcze opory przed domami prefabrykowanymi.

- Przy kilkudziesięciu tysiącach nowych domów w Polsce, rynek na którym działają firmy oferujące domy prefabrykowane, to jest ułamek – ocenił gość.

- Tak jak z każdą rzeczą potrzeba czasu – dodał.

Zdradził, że jeżeli klienci zamawiają dom w EcoReadyHouse, to na samym placu budowy firma jest ok. 3-4 miesiące.

- Całość procesu od podpisania umowy do oddania domu zamyka się w roku. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy chcą szybko mieć dom i mają na to środki - mówił Pronobis.

Cena domu zależy od technologii, firmy i nastawienia biznesowego.

-Są domy prefabrykowane szkieletowe, które oparte są na lekkim szkielecie, szybko budowane i szybko stawiane – tłumaczył.

- EcoReadyHouse jest w górnej półce standardu. To oznacza, że dom jest personalizowany dla klienta. Grube ściany i solidne materiały powodują, że cena jest wyższa – dodał.

Gość przyznał, że domy są w modzie i to nie jest tylko boom na rynku mieszkaniowym.

- Wybór domu jest dla wielu osób alternatywą do znalezienia mieszkania. Jest segment osób, które budują gospodarczo i wtedy stawiają na większą przestrzeń do życia, ale trzymają koszty w ryzach. Są też klienci, którzy szukają czegoś więcej, jak ładniejszych projektów czy fajniejszych lokalizacji. To jest właśnie klient, którego szukamy - tłumaczył Pronobis.

Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Nieruchomości
MLP Rzeszów na starcie. Inwestycja typu greenfield