Sprzedający mieszkania prężą muskuły, kupujący się targują

Na rynku wtórnym da się wynegocjować nawet ponad 10 proc. obniżki od ceny ofertowej. Deweloperzy cen nie tną, ale dają bonusy – podkreślają eksperci Expandera i Rentier.io.

Publikacja: 29.10.2024 14:04

Na rynku wtórnym da się wynegocjować nawet ponad 10 proc. obniżki od ceny ofertowej. Deweloperzy cen

Na rynku wtórnym da się wynegocjować nawet ponad 10 proc. obniżki od ceny ofertowej. Deweloperzy cen nie tną, ale dają bonusy – podkreślają eksperci Expandera i Rentier.io.

Foto: Mat. prasowe

Według ekspertów Expandera i Rentier.io sytuacja na rynku mieszkaniowym jest obecnie dziwna. Mimo schłodzenia popytu, we wrześniu w 11 na 17 miast przeciętne ceny ofertowe wzrosły o 1-6 proc. wobec sierpnia.

W całym III kwartale przeciętne zmiany cen wobec II kwartału były stosunkowo niewielkie. W przypadku dużych mieszkań (powyżej 60 mkw.) wzrost sięgał 1,55 proc., średnich (35-59 mkw.) 2,42 proc., a małych 2,24 proc. Większe odchylenia były w Katowicach w przypadku średnich lokali (19 proc.) oraz w Sosnowcu, gdzie drożały mocniej wszelkie rodzaje mieszkań (małe o 14 proc., duże o 11 proc., średnie o 8 proc.). Największe spadki notowane były w Radomiu i Gdańsku (duże lokale potaniały o 5 proc.) oraz Białymstoku (średnie lokale potaniały o 3 proc.).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nieruchomości mieszkaniowe
Polacy kupią więcej metrów mieszkania na kredyt po decyzji RPP
Nieruchomości mieszkaniowe
Rynek kredytów mieszkaniowych na nieco wyższych obrotach. Dane BIK o popycie
Nieruchomości mieszkaniowe
Deweloperzy podsumowują sprzedaż mieszkań w I kwartale 2025 roku
Nieruchomości mieszkaniowe
Ile mieszkań Polacy kupili w Hiszpanii? Znamy najnowsze dane
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Nieruchomości mieszkaniowe
Mieszkania podrożeją czy potanieją? Znamy wyniki badania nastrojów kupujących