Reklama
Rozwiń
Reklama

Koniec mitu śniadania jako najważniejszego posiłku dnia

Obaliliśmy teorię, według której śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia – zapewnia w rozmowie z serwisem rp.pl prof. Flavia Cicuttini z Monash University w Melbourne.

Aktualizacja: 01.02.2019 04:27 Publikacja: 01.02.2019 04:21

Koniec mitu śniadania jako najważniejszego posiłku dnia

Foto: instagram.com/poranek_maklera

Australijscy naukowcy, których wyniki badań publikuje „British Medical Journal”, ustalili, że osoby spożywające regularnie śniadania, przyjmują znacząco więcej kalorii niż osoby, które opuszczają ten posiłek. I w efekcie raczej przybierają na wadze.

- Przez dekady eksperci żywieniowi napominali wszystkich, by nie zapominać o śniadaniu, argumentując, że ludzie, którzy próbują zredukować swoją wagę opuszczając ten posiłek, robią błąd, bo w efekcie podjadają więcej w ciągu dnia i gorzej metabolizują jedzenie – przypomina w rozmowie z serwisem rp.pl prof. Flavia Cicuttini z Monash University w Melbourne. - Nasze badania wykazały, że tak nie jest, nie ma na to żadnego dowodu – tłumaczy prof. Cicuttini.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Partnera
Rodzinny wzór na biznes. Dlaczego zakładamy firmy?
Materiał Partnera
Gąbka na CO₂. Polimer z UW zamienia cieplarniany gaz w surowiec
Nauka
Mops i pekińczyk. Dog i pudel. Kiedy zaczęła się ta różnorodność?
Materiał Partnera
Czy AI zastąpi pracowników skarbówki? Sztuczna inteligencja a podatki
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Materiał Partnera
Od wyznaczania czasu po nowe światy. Obserwatorium Astronomiczne UW skończyło 200 lat
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama