Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe wyzwanie dla aptek i szpitali

Unijne przepisy zabezpieczające nasz rynek farmaceutyczny przed sprzedażą sfałszowanych leków budzą kontrowersje.

Publikacja: 04.03.2019 18:26

Na wskazanych produktach leczniczych muszą być umieszczone podwójne kody kreskowe

Na wskazanych produktach leczniczych muszą być umieszczone podwójne kody kreskowe

Foto: shutterstock

Ze względu na różnice cen tego samego leku w różnych krajach nieuczciwym sprzedawcom opłacało się do niedawna wprowadzić do legalnego łańcucha dystrybucji sfałszowane produkty medyczne. 9 lutego tego roku weszły w życie przepisy rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2016/161, często nazywanego w Polsce serializacją lub dyrektywą fałszywkową. Mają one na celu uszczelnienie obiegu leków za pomocą nowych dwuwymiarowych kodów kreskowych umieszczanych na wskazanych produktach leczniczych, co zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo pacjenta.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Partnera
GEM, Abu Simbel, Ramzes II. Co łączy Wielkie Muzeum Egipskie z polską archeologią?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Reklama
Reklama