Ochrona praw konsumentów porady pod nr 800 007 007

Konsument, który trafił na nieuczciwego sprzedawcę i ma problemy, może zadzwonić po poradę

Publikacja: 05.07.2011 03:28

Dostanie ją na bezpłatnej infolinii konsumenckiej pod numerem 800 007 007. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17. Jest dostępna zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Prowadzi ją Federacja Konsumentów (więcej informacji na www.federacja-konsumentow.org.pl).

Infolinia dotowana jest przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Można tam uzyskać porady w indywidualnych sprawach, np. wtedy, gdy mamy problem z reklamacją butów, itp. Infolinia nie obsługuje przedsiębiorców. Prawnicy – dyżurujący przy telefonach – udzielają informacji, a jeśli jest taka potrzeba, kierują klienta do odpowiedniej instytucji, w której może uzyskać pomoc. Przed wykonaniem telefonu warto przygotować pytania.

Dobrze też mieć pod ręką potrzebne dokumenty, np. paragon. Jeżeli sprawa wymaga wyjaśnienia czy interwencji lub napisania wystąpienia do sprzedawcy, konsumenci również mogą liczyć na pomoc. Dyżurujący prawnicy wskażą odpowiednią osobę z terenowego oddziału Federacji Konsumentów.

Ponadto w poradniku Jak kupować na wyprzedażach:

 

Zobacz też inne poradniki:

Okazyjne zakupy

Jak kupować w sieci

Reklamacje w sklepie

 

Odwiedź serwis

Dostanie ją na bezpłatnej infolinii konsumenckiej pod numerem 800 007 007. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17. Jest dostępna zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Prowadzi ją Federacja Konsumentów (więcej informacji na www.federacja-konsumentow.org.pl).

Infolinia dotowana jest przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Można tam uzyskać porady w indywidualnych sprawach, np. wtedy, gdy mamy problem z reklamacją butów, itp. Infolinia nie obsługuje przedsiębiorców. Prawnicy – dyżurujący przy telefonach – udzielają informacji, a jeśli jest taka potrzeba, kierują klienta do odpowiedniej instytucji, w której może uzyskać pomoc. Przed wykonaniem telefonu warto przygotować pytania.

W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"