Żeby transakcja się opłacała, kupujący musi znaleźć auto, które w porównaniu z krajową ceną jest o 40 proc. tańsze niż niemal identyczny amerykański egzemplarz. Każdy chętny musi sobie jednak zdawać sprawę, że koszty i opłaty są naprawdę wysokie. Cena samochodu zaś w zestawieniu z kwotami obowiązującymi w Europie jest dużo niższa.

W wypadku importu samochodu spoza UE urząd celny ma prawo zakwestionować jego wartość zadeklarowaną w umowie kupna. Nie jest tak, gdy sprowadzamy do Polski pojazd z innego unijnego kraju.

Sam proces pierwszej rejestracji amerykańskiego auta wygląda identycznie jak samochodu przywiezionego z UE.

Amerykański dowód rejestracyjny jest podstawowym dokumentem podczas rejestracji pojazdu w Polsce. [b]Jeśli światła w sprowadzonym aucie nie spełniają europejskich norm, konieczna będzie ich wymiana lub przeróbka.[/b] Taką operację należy przeprowadzić przed pierwszym badaniem technicznym. Koszt tego przedsięwzięcia nie jest wysoki – średnio kilkaset złotych. Czasem konieczna też będzie mała przeróbka miejsc do montowania tablic rejestracyjnych. Pozytywne badanie techniczne jest przepustką do dalszej procedury rejestracji samochodu.

W USA można kupić wiele popularnych marek aut. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów japońskich i amerykańskich oraz kilku luksusowych modeli marek europejskich.

[b] [i] Więcej tekstów w poradniku [link=http://www.rp.pl/temat/431782.html]Rejestrujemy auto[/link].[/i][/b]