[b]- Kupiłem rower w sklepie internetowym. Do gotowego zestawu zamówiłem założenie dodatkowych elementów (tzw. rogów, błotników, świateł) oraz wymianę dwóch standardowych na inne (opony i siedzenia). Rower mi nie odpowiada i chcę go zwrócić, sklep odmawia jednak jego przyjęcia. Czy ma do tego prawo?[/b]

[b]Tak.[/b] Nie jest to bowiem produkt standardowy, tylko został zmodyfikowany i dostosowany specjalnie do potrzeb klienta. Zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 4 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny możliwość odstąpienia od umowy nie dotyczy „świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą”. Sprzedawca na życzenie czytelnika przerobił podstawowy zestaw. Wykorzystane do tego części mogą nosić ślady użycia i mógłby już ich nie sprzedać.

[ramka][b]Zobacz cały poradnik [link=http://www.rp.pl/temat/381804.html]Jak kupować w sieci[/link][/b][/ramka]