[b]- Zamówiłem grającą zabawkę dla niemowlaka w sklepie internetowym. Po włożeniu do niej baterii i uruchomieniu okazało się, że wygrywane przez nią melodyjki nie dość, że są zwyczajnie brzydkie, to jeszcze nie da się ich ściszyć. Sprzedawca nie zgadza się na zwrot towaru, twierdząc, że przyjmuje tylko nierozpakowany. Czy może odmówić z tego powodu? [/b]

[b]Nie.[/b] Klient ma prawo sprawdzić towar kupiony przez Internet, jeżeli nie przekroczy to granic tzw. zwykłego zarządu. Trudno uznać, że rozpakowanie zabawki przekroczyło te granice. W inny sposób nie da się przecież przekonać, jak działa zabawka. Klient ma do tego prawo. Sprzedawca zaś nie może utrudniać z tego powodu zwrotu. Musi towar przyjąć i zwrócić pieniądze.

Przepisy wprowadzają specjalne obostrzenia związane ze zwrotem towaru, ale tylko dla płyt CD i DVD. Ich rozpakowywać nie wolno.

[ramka][b]Zobacz cały poradnik [link=http://www.rp.pl/temat/381804.html]Jak kupować w sieci[/link][/b][/ramka]