Reklama
Rozwiń
Reklama

Taylor Swift, Dawid Podsiadło i Taco Hemingway: Czas koncertowych sukcesów

Na świecie rekordy popularności i zarobków biła Taylor Swift. W Polsce królem koncertów był Dawid Podsiadło, a najczęściej słuchano Taco Hemingwaya. Polska awansuje też na liście największych rynków fonograficznych świata.

Publikacja: 31.12.2024 04:02

Taylor Swift sprzedała trzy koncerty na Stadionie PGE Narodowy

Taylor Swift sprzedała trzy koncerty na Stadionie PGE Narodowy

Foto: Reuters

Taylor Swift nie zmieniła biegu kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych i nie zatrzymała powrotu Donalda Trumpa do Białego Domu, co było jej marzeniem, ale zarówno w fonografii, w tym Spotify, jak i na rynku koncertowym była najważniejszą postacią na świecie.

W 2024 roku trąbiono, że jako pierwsza zarobi na swoim tournée („The Eras Tour”) więcej niż miliard dolarów. W grudniu dostaliśmy istotne sprostowanie: Swift zarobiła na 149 występach, które dała w przeciągu 21 miesięcy, ponad 2 mld dol. Obejrzało je 10 mln 100 tys. fanów, co dało średnią cenę za bilet 204 dol. (zawsze ich brakowało), gdy średnia cena za wejście na 100 najpopularniejszych tournée w 2023 roku wynosiła 130 dol.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Muzyka popularna
The Cure, Nick Cave i David Byrne na Open’erze’26
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Muzyka popularna
Ozzy Osbourne potępia zza grobu marihuanę i wspomina jak zjadł głowę nietoperza
Muzyka popularna
Erykah Badu, królowa neo-soulu zaśpiewa w Gdyni dwa razy
Muzyka popularna
Ace Frehley, współzałożyciel Kiss, który „robił dym na scenie", nie żyje
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Muzyka popularna
Grzegorz Turnau: Unikam roli kustosza własnego muzeum
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama