Twitter sprawdza nowe konta. Chce teraz numer telefonu

Twitter rozpoczął sprawdzanie nowych kont zakładanych w serwisie żądając od użytkowników podania numeru telefonu lub adresu e-mail.

Aktualizacja: 28.06.2018 11:27 Publikacja: 28.06.2018 10:37

Twitter sprawdza nowe konta. Chce teraz numer telefonu

Foto: Bloomberg

W ten sposób portal społecznościowy chce walczyć z botami oraz fałszywymi profilami służącymi do rozsyłania spamu, fake newsów oraz szerzenia hejterskich treści.

- To jest ważna zmiana, która ma nas ochronić przed osobami, które nadużywają naszej otwartości - napisali na blogu dyrektorzy Del Harvey oraz Yoel Roth, odpowiedzialni za wdrożenie nowych mechanizmów.

Weryfikację ma wesprzeć sztuczna inteligencja, która Twitter już w maju tego roku wykorzystał do zidentyfikował 9,9 mln podejrzanych kont tygodniowo.

Dotychczas nowi użytkownicy Twittera aby założyć konto musieli podać swoje dane, adres e-mail oraz wymyślić hasło dostępu do profilu. Teraz Twitter chce dodatkowej rzeczy - numeru telefony, by za pomocą SMS-a zweryfikować kto jest faktycznie właścicielem konta.

Procedura teraz wygląda tak, że podczas zakładania przez użytkownika nowego konta Twitter wyświetla okno w którym prosi o potwierdzenie założenia profilu przez podanie adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego. Po wpisaniu adresu e-mail wysyłany jest link weryfikacyjny. Natomiast po podaniu numeru telefonu użytkownik otrzymuje SMS-em kod, który musi wpisać w odpowiedniej w otwartym oknie.

Twitter jest na etapie testowania nowego sposobu weryfikacji nowo zakładanych kont - informuje Bloomberg. Portal zaczął też stosować mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do rozpoznawania kont naruszających zasady Twittera.

Twitter twierdzi, że nowa metoda jest bardziej skuteczna niż zgłaszanie podejrzanych profili przez użytkowników serwisu.

W ten sposób portal społecznościowy chce walczyć z botami oraz fałszywymi profilami służącymi do rozsyłania spamu, fake newsów oraz szerzenia hejterskich treści.

- To jest ważna zmiana, która ma nas ochronić przed osobami, które nadużywają naszej otwartości - napisali na blogu dyrektorzy Del Harvey oraz Yoel Roth, odpowiedzialni za wdrożenie nowych mechanizmów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił