Reklama

Rząd bije w biznes nadawców

Cyfrowy Polsat nie zaprzecza, że chciałby silniej wejść na rynek radiowy. Tymczasem rząd chce zmian w warunkach przyznawania koncesji stacjom.

Publikacja: 02.09.2020 21:00

Rząd bije w biznes nadawców

Foto: Fotorzepa, Robert Wójcik

Ponieważ grupa kontrolowana przez Zygmunta Solorza odkupiła w tym roku od niemieckiego koncernu Bauer internetową Grupę Interia, zdaniem niektórych kolejnym nabytkiem Polsatu może być radio RMF FM, którego właścicielami także są Niemcy. Kazimierz Gródek, prezes RMF FM, nie dzieli się wiedzą na ten temat. Jak nam odpisał, z zasady nie wypowiada się w imieniu właściciela.

Wcześniej – według nieoficjalnych informacji – Polsat był zainteresowany zakupem Eurozetu, nadawcy Radia Zet. Mniejszościowy pakiet udziałów w tej stacji z opcją przejęcia kontroli kupiła jednak Agora i teraz (od października ub.r.) czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie. Spytaliśmy spółkę kierowaną przez Bartosza Hojkę, czy w obliczu epidemii i jej skutków holding poradzi sobie finansowo z finalizacją tej transakcji, może przygotowuje plan B i czy przypadkiem nie rozważa odsprzedaży stacji innemu inwestorowi. – Inwestycja w Eurozet pozostaje priorytetową dla Agory. Z niecierpliwością czekamy na decyzję UOKiK, która jest niezbędna do podjęcia dalszych kroków w tej sprawie. Postępowanie toczy się już prawie rok, mamy więc nadzieję otrzymać informacje na ten temat w najbliższych tygodniach – mówi Agata Staniszewska z biura prasowego Agory.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama