Burda Media Polska, która wydaje w Polsce m.in. „Elle”, „In Style”, „Burdę”, „Dobre Rady” i „Top Gear”, podała, że zwalnia 20 osób i chce zmienić system powstawania magazynów na bardziej opłacalny.
Jedna redakcja, nazwana przez wydawcę Living, będzie jednocześnie tworzyć magazyny wnętrzarskie „Mój Piękny Dom” i „Elle Decoration”. Redakcje poradniczych „Dobrych Rad” i „Samego Zdrowia” pozostaną natomiast odrębne, ale zaczną wspólnie pracować nad materiałami do działów o zdrowiu, odżywianiu, urodzie i psychologii. „Efektywne zarządzanie kosztami i jakością jest kluczem do sukcesu w trudnej sytuacji gospodarczej na świecie” – podała Burda w komunikacie.
W piątek branżowe serwisy informowały, powołując się na nieoficjalne źródła, że zwolnienie kilkudziesięciu osób planuje też niedługo Axel Springer Polska – wydawca m.in. „Dziennika”, „Faktu”, „Newsweek Polska” i „Forbesa”. Wcześniej pięć osób, w tym jednego z wicenaczelnych, zwolnił już, tłumacząc się zmianami na rynku, gospodarczy „Puls Biznesu”.
[wyimek]186 mld dol. wart będzie, według Zenith Optimedia, globalny rynek reklamy prasowej w 2008 r.[/wyimek]
Międzynarodowi wydawcy rewidują już swoje biznesy także w innych krajach. Niedawno Presserwis informował o planach zamknięcia nierentownych tytułów koncernu Gruner + Jahr. Wydawca zamknie niemiecki magazyn „Park Avenue”, w Holandii – „Galę”, a w Rosji – „Life & Style”. W Hamburgu powstanie natomiast wspólna redakcja dla „Financial Times Deutschland”, „Capital”, „Impulse” i „Börse Online”, a zlikwidowane zostaną redakcje w Kolonii i Monachium, w rezultacie czego pracę straci połowa ze 120 pracowników.