Wydawcy tną koszty, bo reklamodawcy zaczynają oszczędzać

Spowolnienie na rynku reklamowym wymusza Zmiany planów. Kolejni wydawcy ogłaszają projekty cięć

Publikacja: 01.12.2008 00:42

Burda Media Polska, która wydaje w Polsce m.in. „Elle”, „In Style”, „Burdę”, „Dobre Rady” i „Top Gear”, podała, że zwalnia 20 osób i chce zmienić system powstawania magazynów na bardziej opłacalny.

Jedna redakcja, nazwana przez wydawcę Living, będzie jednocześnie tworzyć magazyny wnętrzarskie „Mój Piękny Dom” i „Elle Decoration”. Redakcje poradniczych „Dobrych Rad” i „Samego Zdrowia” pozostaną natomiast odrębne, ale zaczną wspólnie pracować nad materiałami do działów o zdrowiu, odżywianiu, urodzie i psychologii. „Efektywne zarządzanie kosztami i jakością jest kluczem do sukcesu w trudnej sytuacji gospodarczej na świecie” – podała Burda w komunikacie.

W piątek branżowe serwisy informowały, powołując się na nieoficjalne źródła, że zwolnienie kilkudziesięciu osób planuje też niedługo Axel Springer Polska – wydawca m.in. „Dziennika”, „Faktu”, „Newsweek Polska” i „Forbesa”. Wcześniej pięć osób, w tym jednego z wicenaczelnych, zwolnił już, tłumacząc się zmianami na rynku, gospodarczy „Puls Biznesu”.

[wyimek]186 mld dol. wart będzie, według Zenith Optimedia, globalny rynek reklamy prasowej w 2008 r.[/wyimek]

Międzynarodowi wydawcy rewidują już swoje biznesy także w innych krajach. Niedawno Presserwis informował o planach zamknięcia nierentownych tytułów koncernu Gruner + Jahr. Wydawca zamknie niemiecki magazyn „Park Avenue”, w Holandii – „Galę”, a w Rosji – „Life & Style”. W Hamburgu powstanie natomiast wspólna redakcja dla „Financial Times Deutschland”, „Capital”, „Impulse” i „Börse Online”, a zlikwidowane zostaną redakcje w Kolonii i Monachium, w rezultacie czego pracę straci połowa ze 120 pracowników.

Te działania to przygotowania wydawców do przyszłego roku, który przyniesie spowolnienie na rynku reklamy. Niedawno sieć domów mediowych Zenith Optimedia obniżyła prognozy wzrostu tego rynku w 2008 r. z 6,6 proc. do 4,3 proc.

Po korekcie eksperci szacują, że w tym roku globalny rynek reklamy ma być wart 506,4 mld dol. A prasa zacznie tracić już teraz – światowe wydatki na reklamę prasową skurczą się w tym roku w porównaniu z ubiegłym o 0,7 proc.

Burda Media Polska, która wydaje w Polsce m.in. „Elle”, „In Style”, „Burdę”, „Dobre Rady” i „Top Gear”, podała, że zwalnia 20 osób i chce zmienić system powstawania magazynów na bardziej opłacalny.

Jedna redakcja, nazwana przez wydawcę Living, będzie jednocześnie tworzyć magazyny wnętrzarskie „Mój Piękny Dom” i „Elle Decoration”. Redakcje poradniczych „Dobrych Rad” i „Samego Zdrowia” pozostaną natomiast odrębne, ale zaczną wspólnie pracować nad materiałami do działów o zdrowiu, odżywianiu, urodzie i psychologii. „Efektywne zarządzanie kosztami i jakością jest kluczem do sukcesu w trudnej sytuacji gospodarczej na świecie” – podała Burda w komunikacie.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie