Reklama

Wydawcy tną koszty, bo reklamodawcy zaczynają oszczędzać

Spowolnienie na rynku reklamowym wymusza Zmiany planów. Kolejni wydawcy ogłaszają projekty cięć

Publikacja: 01.12.2008 00:42

Burda Media Polska, która wydaje w Polsce m.in. „Elle”, „In Style”, „Burdę”, „Dobre Rady” i „Top Gear”, podała, że zwalnia 20 osób i chce zmienić system powstawania magazynów na bardziej opłacalny.

Jedna redakcja, nazwana przez wydawcę Living, będzie jednocześnie tworzyć magazyny wnętrzarskie „Mój Piękny Dom” i „Elle Decoration”. Redakcje poradniczych „Dobrych Rad” i „Samego Zdrowia” pozostaną natomiast odrębne, ale zaczną wspólnie pracować nad materiałami do działów o zdrowiu, odżywianiu, urodzie i psychologii. „Efektywne zarządzanie kosztami i jakością jest kluczem do sukcesu w trudnej sytuacji gospodarczej na świecie” – podała Burda w komunikacie.

W piątek branżowe serwisy informowały, powołując się na nieoficjalne źródła, że zwolnienie kilkudziesięciu osób planuje też niedługo Axel Springer Polska – wydawca m.in. „Dziennika”, „Faktu”, „Newsweek Polska” i „Forbesa”. Wcześniej pięć osób, w tym jednego z wicenaczelnych, zwolnił już, tłumacząc się zmianami na rynku, gospodarczy „Puls Biznesu”.

[wyimek]186 mld dol. wart będzie, według Zenith Optimedia, globalny rynek reklamy prasowej w 2008 r.[/wyimek]

Międzynarodowi wydawcy rewidują już swoje biznesy także w innych krajach. Niedawno Presserwis informował o planach zamknięcia nierentownych tytułów koncernu Gruner + Jahr. Wydawca zamknie niemiecki magazyn „Park Avenue”, w Holandii – „Galę”, a w Rosji – „Life & Style”. W Hamburgu powstanie natomiast wspólna redakcja dla „Financial Times Deutschland”, „Capital”, „Impulse” i „Börse Online”, a zlikwidowane zostaną redakcje w Kolonii i Monachium, w rezultacie czego pracę straci połowa ze 120 pracowników.

Reklama
Reklama

Te działania to przygotowania wydawców do przyszłego roku, który przyniesie spowolnienie na rynku reklamy. Niedawno sieć domów mediowych Zenith Optimedia obniżyła prognozy wzrostu tego rynku w 2008 r. z 6,6 proc. do 4,3 proc.

Po korekcie eksperci szacują, że w tym roku globalny rynek reklamy ma być wart 506,4 mld dol. A prasa zacznie tracić już teraz – światowe wydatki na reklamę prasową skurczą się w tym roku w porównaniu z ubiegłym o 0,7 proc.

Burda Media Polska, która wydaje w Polsce m.in. „Elle”, „In Style”, „Burdę”, „Dobre Rady” i „Top Gear”, podała, że zwalnia 20 osób i chce zmienić system powstawania magazynów na bardziej opłacalny.

Jedna redakcja, nazwana przez wydawcę Living, będzie jednocześnie tworzyć magazyny wnętrzarskie „Mój Piękny Dom” i „Elle Decoration”. Redakcje poradniczych „Dobrych Rad” i „Samego Zdrowia” pozostaną natomiast odrębne, ale zaczną wspólnie pracować nad materiałami do działów o zdrowiu, odżywianiu, urodzie i psychologii. „Efektywne zarządzanie kosztami i jakością jest kluczem do sukcesu w trudnej sytuacji gospodarczej na świecie” – podała Burda w komunikacie.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama