Czwarty kwartał to dla platform cyfrowych okres największych żniw w roku. Przygotowują się do niego już jesienią, kiedy startują z ogromnymi promocjami. Według ostatnich danych klientów Cyfrowego Polsatu, Cyfry+ i platformy „n” jest dziś ok. 3,9 mln. Według szacunków „Rz” pod koniec tego roku może ich być nawet o 600 tys. więcej, bo nasycenie płatną telewizją cyfrową wciąż jeszcze w Polsce rośnie.

– Do końca roku chcemy mieć 1,3 mln abonentów Cyfry+. W przyszłym roku spodziewamy się dalszego wzrostu liczby klientów. Przewidujemy też, że ten rok zamkniemy wzrostami wyników finansowych – deklaruje w rozmowie z „Rz” Jean-Noel Tronc, prezydent grupy Canal Overseas. Cyfra+ ma dziś 1,1 mln klientów.

Najmłodsza w Polsce platforma „n” chce z końcem grudnia mieć pół miliona abonentów (dziś ma ich 400 tys.). Największa – Cyfrowy Polsat – pod koniec trzeciego kwartału miała 2,4 mln klientów.

– Historycznie w czwartym kwartale odnotowujemy 50 proc. rocznego wzrostu liczby abonentów i można sądzić, że w tym roku ta tendencja zostanie zachowana – mówił podczas prezentacji wyników za III kwartał Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. To oznaczałoby, że pod koniec roku Cyfrowy Polsat może mieć ponad 2,7 mln abonentów. Grono klientów platform będzie się powiększać też wraz z rozrastaniem się satelitarnej oferty TP SA, która ruszyła w październiku.