Zwłaszcza nierentowny Puls, opuszczony przez silnego amerykańskiego inwestora – News Corp. Ruperta Murdocha – musi to zrobić jak najszybciej. Według Dariusza Dąbskiego, prezesa i współwłaściciela stacji, interesuje się nią sześć firm z Polski i zagranicy. Bez pośpiechu nowego właściciela poszukuje CF Helios. Pierwotnie planowało debiut giełdowy, ale zrezygnowało, kiedy sytuacja na giełdzie stała się nieprzewidywalna. Teraz fundusze Nova Polonia i holenderski FMO, do których należy 84 proc. udziałów tej kinowej sieci, szukają dla firmy inwestora. – Proces trwa. Przedłuża się, bo przypadł na czas kryzysu finansowego – mówi "Rz" Tomasz Jagiełło, prezes i udziałowiec CF Helios. Mimo kryzysu powstanie jednak co najmniej kilka nowych wielosalowych kin, bo z planów rozbudowy sieci nie zrezygnowały Cinema City, Multikino i właśnie Helios.
W tym roku rozstrzygnie się pat własnościowy w nierentownym informacyjno-rozrywkowym kanale Superstacja. Po fiasku rozmów z zainteresowaną 33 proc. akcji w tej stacji Agorą kontrolny pakiet udziałów chce mieć w niej powiązana z Zygmuntem Solorzem-Żakiem spółka Ster (dziś ma 50 proc. udziałów). Trwają jednak negocjacje, bo między nią a drugim udziałowcem, prezesem firmy Ryszardem Krajewskim, nie ma porozumienia w tej sprawie.
Coraz mniej słychać natomiast o zmianie właściciela spółki 4Fun Media, do której należy młodzieżowy kanał 4fun.tv. Rentowne, poszukujące inwestora prywatne firmy wydłużają negocjacje z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej, co pociągnie w górę ich wyceny. Kryzys spowoduje też, że w mediach będzie zapewne mniej debiutów, głównie ze względu na to, że tempo wzrostu reklamowego rynku spadnie z kilkunastu do kilku procent.
Ruszą jednak nowe tematyczne kanały telewizyjne. Np. Polsat wystartuje z filmowym i dziecięcym, a SPI International Polska, właściciel Kino Polska, Filmbox i NonStop Kino, chce według Presserwisu ruszyć ze stacją Filmbox Action i kanałem dla kobiet.
Gorzej sytuacja będzie wyglądać na rynku prasy. Według prognoz na spowolnieniu reklamowego rynku stracą głównie media drukowane i dlatego wydawcy będą raczej ciąć koszty, niż otwierać tytuły, jak robili w ubiegłym roku, kiedy Burda Media Polska otworzyła polskie "Top Gear" i "InStyle", Agora – shoppingową "Galerię", a Bauer – "Show". – Nie ma decyzji o dacie rozpoczęcia wydawania "Harper's Bazaar", obserwujemy rynek i budżety reklamowe – mówił "Rz" w połowie grudnia Tomasz Zięba, prezes spółki Marquard Media Polska, która przygotowuje polską wersję amerykańskiego magazynu dla kobiet. W czerwcu sugerował, że być może debiut magazynu będzie możliwy w marcu 2009 r.