Reklama
Rozwiń

„WSJ” w nowej europejskiej szacie

„The Wall Street Journal” ogłosił nową formułę swej europejskiej wersji i zaprzestanie druku w Londynie wydania amerykańskiego

Publikacja: 28.10.2009 15:14

Nowa formuła dziennika będącego własnością grupy News Ruperta Murdocha przewiduje nowe publikacje analityczne i redakcyjne, nową pierwszą stronę, aby przyciągnąć więcej czytelników i ogłoszeniodawców — stwierdza komunikat firmy matki Dow Jones. Zmiany polegające także na wprowadzeniu do składu więcej kolorów mają zapewnić większą konkurencyjność wobec „Financial Timesa”. Ponadto 17 listopada zniknie z rynku wydanie amerykańskie drukowane w Wielkiej Brytanii od kwietnia 2008 r.

Te działania marketingowe wynikają z nowej strategii wydawniczej nakierowanej na elitę europejskich sfer biznesu, pozwolą ogłoszeniodawcom lepiej docierać do osób wpływowych, związanych z decydentami — wyjaśniono.

Z kolei „New York Times” postanowił wydawać w Turcji międzynarodowy dodatek tygodniowy, dotąd związany z dziennikiem „Sabah”. Będzie zawierać informacje, komentarze, artykuły lżejszego typu (magazynowe), kolorowe zdjęcia i grafikę o USA, o aktualnych sprawach międzynarodowych, biznesie, kulturze i tendencjach socjologicznych. Dodatek będzie powstawać w NYT, a następnie tłumaczony na turecki przez ekipę Sabah.

Redakcje z USA szukają różnych sposobów poprawy sytuacji, bo w Stanach sprzedaż 379 dzienników zmalała od marca do września wobec 6 miesięcy z 2008 r. o 10,62 proc. do 30,4 mln egz. — podało Biuro Kontroli Nakładów ABC. Największy spadek zanotowały „Los Angeles Times” — 11,05 proc. i „Washington Post” — 6,4. W poprzednim półroczu sprzedaż zmalała o 7,09 proc. Gorzej o 7,49 proc. do 40 mln egz. sprzedawały się także 562 tytuły prasy niedzielnej.

Powodem słabnącego zainteresowania prasą drukowaną jest głęboka recesja i rosnąca popularność wersji elektronicznej mediów.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji