Jak szacuje, w 2008 roku abonentów w tym rejonie było ponad 17 mln, w ubiegłym – już ponad 20 mln, a najbardziej wybiegające w przyszłość prognozy przewidują, że w 2018 będzie ich ok. 38 mln, przy czym rosnąć będzie liczba klientów wykupujących dostęp do kanałów w wysokiej rozdzielczości HD (w 2018 roku będzie ich już ponad 5 mln) oraz dekodery z twardym dyskiem.
W ciągu tej dekady w rejonie ruszyło 25 platform cyfrowych (w Polsce NSR osobno policzyła bezabonamentową ofertę platformy „n” – Telewizję na Kartę, co oznacza, że w Polsce działają cztery platformy).
W sumie w Europie Środkowo-Wschodniej będzie działać w najbliższym czasie 31 platform. W pierwszym kwartale tego roku ruszą Digital Fly na Ukrainie i Continent TV w Rosji należąca do operatora Orion Express, który ma już platformę Viva TV. Ostatnie, zeszłoroczne debiuty rynkowe to m.in. rosyjska Raduga TV i słowacka MagioSat.
Tak duża liczba platform nieuchronnie doprowadzi jednak zdaniem firmy do konsolidacji. Jaskółką tego procesu już było przejęcie w Rosji przez Gazprom-Media Holding, który miał już wcześniej platformę NTV Plus, kontrolnego udziału w operatorze platformy Tricolor TV, dzięki czemu firma łącznie ma już ponad 6 mln abonentów.
Zdaniem NSR Europa Środkowo-Wschodnia jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków, na którym wkrótce przestanie dominować dostarczanie widzom programów w standardowej rozdzielczości, bo przekształci się on w rynek usług HD i trójwymiarowej telewizji.