Firmy otwarte na Internet

- Wszędzie, także w Polsce, widać, że kończy się już etap marketingu „romantycznego”. Dziś nie wystarczy zrobić „coś fajnego” w Internecie - mówi Grzegorz Mazurek, trener marketingu internetowego z Akademii Leona Koźmińskiego

Publikacja: 05.05.2010 04:33

Firmy otwarte na Internet

Foto: Rzeczpospolita

[b]10 proc. polskich firm promuje się w portalach społecznościowych. To dużo czy niewiele?[/b]

[b]Grzegorz Mazurek:[/b] To przede wszystkim kwestia otwartości przedsiębiorstwa. Firmy na takim portalu muszą słuchać otwartej krytyki i pogodzić się z tym, że punktuje się ich słabości. Nie tylko tego nie lubią, ale też się obawiają, że te uwagi mogą poznać ich potencjalni klienci lub konkurenci. Należy więc się cieszyć z tych 10 proc. entuzjastów, bo moglibyśmy mieć 70 proc. uczestników, ale rozczarowanych.

[b]A może po prostu nie ma silnych argumentów za tym, żeby się reklamować np. na Facebooku?[/b]

Dla firmy, która ma mocną markę i nie boi się dialogu, serwisy społecznościowe mogą być pomocą np. w zjednywaniu sobie lojalnych klientów czy budowaniu relacji z mediami. Są to jednak elementy trudne do przeliczenia na zyski, więc wiele firm ich nie traktuje priorytetowo. A w czasach kryzysu wcale nie jest to nieracjonalne.

[b]Czy obecność na takich portalach w ogóle wpływa na wyniki przedsiębiorstwa?[/b]

Danych na ten temat nie ma, trudno jest zatem uchwycić realną efektywność zastosowania tego typu działań. Najczęściej chodzi tu o element czysto wizerunkowy, np. by w mediach się mówiło, że jako firma prowadzimy działania społecznościowe.

[b]Czy są jakieś sprawdzone pomysły na marketing w Internecie?[/b]

Wszędzie, także w Polsce, widać, że kończy się już etap marketingu „romantycznego”. Dziś nie wystarczy zrobić „coś fajnego” w Internecie. Aby być skutecznym, potrzeba pieniędzy i dobrej strategii, więc pozyskanie odbiorcy kosztuje.

[b]10 proc. polskich firm promuje się w portalach społecznościowych. To dużo czy niewiele?[/b]

[b]Grzegorz Mazurek:[/b] To przede wszystkim kwestia otwartości przedsiębiorstwa. Firmy na takim portalu muszą słuchać otwartej krytyki i pogodzić się z tym, że punktuje się ich słabości. Nie tylko tego nie lubią, ale też się obawiają, że te uwagi mogą poznać ich potencjalni klienci lub konkurenci. Należy więc się cieszyć z tych 10 proc. entuzjastów, bo moglibyśmy mieć 70 proc. uczestników, ale rozczarowanych.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie