W III kw. TVN oszacował wzrost rynku reklamy telewizyjnej na 9,9 proc. r./r. i spodziewa się spadku tego tempa w IV kw. Do tego, jak podawał Presserwis, konkurent stacji – Polsat – obniżył o 20 proc. koszt dotarcia z reklamą do widzów w wieku 16 – 49 lat w listopadzie, co rynek zinterpretował jako spadek zainteresowania reklamami w telewizji.Dlatego kurs TVN spadł wczoraj o 1,6 proc., do 18,5 zł, choć spółka podała lepsze od oczekiwań wyniki za III kw. Przychody wzrosły o 24,7 proc., do 533,8 mln zł, zysk operacyjny sięgnął 43,6 mln zł (przy 3,7 mln zł straty rok wcześniej), a zysk netto wzrósł o 22,4 proc., do 61 mln zł (to m.in. skutek przeszacowania długu TVN).

TVN ściął też prognozę dotyczącą liczby abonentów platformy „n” na ten rok z 870 tys. do 800 tys. (po III kwartale miała ich 739 tys.).