W Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), operatora domeny krajowej .pl, jest zarejestrowanych 1,9 mln stron z taką końcówką w adresie. We Włoszech adresów z .it jest prawie 1,97 mln. Dystans z kwartału na kwartał szybko się zmniejsza. Tempo rejestracji domen w Polsce (w ciągu ostatniego roku przybyło ich 24 proc.) jest znacznie większe niż na Półwyspie Apenińskim (13 proc.). W III kwartale codziennie w NASK rejestrowano 2,7 tys. nowych adresów. Zdaniem ekspertów, jeśli ostatni kwartał nie przyniesie załamania tempa, bariera 2 mln domen z rozszerzeniem .pl powinna zostać pokonana w I kwartale 2011 r.

Polsce, po przeskoczeniu Włochów, trudno będzie jednak awansować o kolejną pozycję. Holendrzy, trzeci na liście, mają zarejestrowanych ponad 4 mln domen z końcówką .nl. Lider – Niemcy – używają aż 13,8 mln narodowych adresów.

[wyimek]1,9 mln adresów z końcówką .pl jest zarejestrowanych w NASK[/wyimek]

Szybki wzrost liczby domen z końcówką .pl wynika m.in. z faktu, że koszty rejestracji i rocznego utrzymania takich adresów, które jeszcze kilka lat temu liczone były w setkach złotych, błyskawicznie topnieją. Obecnie coraz częściej wynoszą nawet 0 zł. Firmy działające na tym rynku chcą w ten sposób przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów, godząc się z tym, że w pierwszym roku współpracy będą dokładać do interesu.

Liderem rynku – 23,78 proc. domen – jest firma Home.pl. Na drugim miejscu (23,01 proc. udziałów) jest NetArt. Obie spółki, w porównaniu z poprzednim kwartałem, zamieniły się miejscami w rankingu. Nie można wykluczyć, że w kolejnym kwartale znowu dojdzie do zmiany na fotelu lidera, bo NetArt wyprzedza Home.pl, jeśli chodzi o tempo rejestracji nowych adresów. Z oferty NetArt skorzystało 22,71 proc. internautów, którzy chcieli założyć swoje strony internetowe, konkurent miał 22,16-proc. udział w tym torcie.