Zakazany Facebook

72 proc. firm ogranicza swoim pracownikom dostęp do portali społecznościowych - wynika z raportu sporządzonego przez Kaspersky Lab

Publikacja: 25.07.2011 09:00

Zakazany Facebook

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Badanie "Globalne zagrożenia bezpieczeństwa IT" przeprowadzone przez Kaspersky Lab ujawniło, jakie działania pracowników są najczęściej poddawane restrykcjom w miejscu pracy. Z raportu jaki stworzyła firma wynika, że 53 proc. firm całkowicie blokuje swoim pracownikom dostęp do portali społecznościowych, a 19 proc. organizacji ogranicza tego rodzaju aktywność.

Tym samym korzystanie z portali społecznościowych jest drugą najczęściej zakazywaną czynnością po współdzieleniu plików P2P. Inne często ograniczane aktywności obejmują gry online, korzystanie z określonych portali internetowych, przesyłanie strumieniowe obrazu wideo oraz korzystanie z komunikatorów internetowych.

35 proc. firm wskazało korzystanie z portali społecznościowych jako najbardziej niebezpieczne czynności online wykonywane przez pracowników.

- Firmy niepokoją się zarówno o wydajność pracowników, jak i bezpieczeństwo – te dwa aspekty decydują o zakresie ograniczonych czynności pracowników – powiedział Costin Raiu, dyrektor Globalnego Zespołu ds. Badań i Analiz (GReAT) w Kaspersky Lab.

- Uważa się, że portale społecznościowe pochłaniają dużo czasu oraz stanowią potencjalne źródło ataków szkodliwego oprogramowania i zagrożenie dla poufności danych - dodaje Raiu.

Dzięki swojej popularności portale społecznościowe stały się ostatnio jednym z głównych kanałów dystrybucji szkodliwego oprogramowania. Zagrożenie, jakie mogą stanowić takie serwisy, odzwierciedla najgłośniejsza luka w Twitterze – dziura ta umożliwiała zainfekowanie szkodliwym oprogramowaniem użytkowników, którzy tylko przeglądali zainfekowaną wiadomość.

Według ekspertów z Kaspersky Lab, portale społecznościowe stają się celem licznych ataków, dlatego obawy firm związane z korzystaniem z takich serwisów w miejscu pracy są w pełni uzasadnione.

W badaniu przeprowadzonym we współpracy z B2B International, międzynarodową agencją zajmującą się analizą rynku, specjalizującą się w badaniach biznesowych, uczestniczyło ponad 1 300 profesjonalistów IT z 11 krajów.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem