Microsoft wycenił Yahoo! na 20 mld dolarów.
Oferta przygotowana przez konsorcjum, w skład którego wchodzą Alibaba Group oraz Softbank Corp, nie została sfinalizowana. Chiński gigant e-commerce, którego głównym zainteresowaniem jest odkupienie 40 proc. udziałów spółki należących do Yahoo!, utrzymuje dwie opcje otwarte.
Oferta przejęcia całości wzmoże presję na zarząd Yahoo!, który wolałby sprzedać 20 proc. udziałów w spółce. Wzmoże to również presję na Microsoft, który traci pieniądze na swojej umowie z Yahoo, W 2009 r . Microsoft zawarł z Yahoo dziesięcioletnią umowę, zgodnie z którą koncern z Redmond dostarczy Yahoo! technologię wykorzystywaną w wyszukiwarce Bing. Z kolei Yahoo! skupi się na sprzedawaniu powierzchni reklamowej przy wynikach wyszukiwania.
Najprostszą drogą do uczynienia wyszukiwarki opłacalnej jest posiadanie udział Yahoo!, nowi właściciele mogliby spowolnić jej drogę do rentowności.