W grudniu lekko spadła w porównaniu z listopadem liczba użytkowników (tzw. real users) największych portali społecznościowych. Facebook miał ich w grudniu 12,13 mln użytkowników, podczas gdy rodzima Nasza Klasa miała ich 11,18 mln – wynika z najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius.
Spadła tez liczba użytkowników większości największych portali ogólnotematycznych. Onet.pl miał 12,41 mln użytkowników (przy 12,55 mln miesiąc wcześniej), Gazeta.pl: 8,34 mln (8,37 mln w listopadzie). Wp.pl miała 10,82 mln użytkowników (10,77 mln), a Interia.pl: 7,07 mln (7,38 mln w listopadzie). Najchętniej odwiedzaną witryną była witryna Google.pl (16,84 użytkowników przy 17 mln miesiąc wcześniej), w rankingu grup witryn prowadziła Grupa Google z 17,44 mln użytkowników (przy 17,56 mln miesiąc wcześniej).
Co ciekawe, 955 tys. miała już w Polsce Grupa Amazon, która przymierza się do startu ze swoim internetowym sklepem w Polsce. Z takim wynikiem awansowała do pierwszej 20 grup witryn w kategorii e-commerce. Choć Amazon jeszcze w Polsce nie działa, internauci mogą wchodzić na jego stronę, by sprawdzić, jak wygląda w USA. Zainteresowanie witryną mogą tez zwiększać kolejne osoby, które kupiły sobie czytnik Kidle.